Sportsbil og SUV i ett? Det manglet ikke på ambisjonene da BMW lanserte sin første SUV. De gjør sjelden ting halvveis i München, og selv om denne er produsert i USA, er det ingen slinger i valsen med X5 heller. Her er det stort fokus på kjøreglede. X5 er en herlig kjøremaskin som samtidig byr på de terrengegenskapene folk flest trenger.
Bilen elsker svingete landeveier, men trives ikke riktig like godt i parkeringshus og trange bygater. Bagasjeplassen er mindre enn du skulle tro. Trenger du mye plass, bør du kanskje vurdere andre biler. Førerposisjonen er veldig nært perfekt for de fleste og interiøret holder høy klasse. Selv mot slutten føltes dette som en moderne og påkostet bil. På bruktmarkedet er eksemplarer med de største motorene nesten uselgelige. Generelt var verditapet lenge svært lavt, men etter at andre generasjon fikk fotfeste, har den første X5-en ramlet stygt i pris.
Gjennomført eksklusiv
Breddfull av kjøreglede
Kan fort bli kostbart bilhold
Ikke bilen for deg som først og fremst trenger mye plass