Lille-Hummeren (vel, alt er relativt) debuterte da interessen for Hummer generelt var i ferd med å avta kraftig. Her hjemme har prisen også vært et stort ankepunkt. Varebilregistrering og grønne skilter til tross: Det hjelper ikke så veldig når det sitter en 3,5-liters bensinmotor på 235 hk under panseret. Du tror kanskje den både bruker mye og slipper ut mye? Svaret er ja!
Utseendet er tro mot Hummer-tradisjonene, med ekstremt rette linjer, høye dører og små vindusglugger. Drøyt 4,70 m lang er dette absolutt ikke noen småbil, og kjørekomforten er overraskende god tatt i betraktning at H3 er basert på en pickup. Du sitter høyt og fritt i gode skinnseter og de fleste har veldig mye utstyr innabords. Du må imidlertid ikke forvente deg noen eksklusiv bilopplevelse. I USA er dette en rimelig bil, det bærer interiøret preg av.
Blir attraktiv etter hvert som bakseteavgiftene faller
Mye firehjulstrekker for penga
3,5-literen er tørst. Veldig tørst
Et merke for spesielt interesserte
Et pent og velholdt eksemplar som er et par år gammel, er nok det mest fornuftige valget. Da har du også litt igjen av nybilgarantien på tre år.
Uvørent brukte håndverker-eksemplarer som har blitt brukt som verktøykasse, delelager, varmestue og/eller røykerom.
Håndverkere som skulle bruke den aktivt - eller dørvakter som bare skulle vise seg fram.