Mercedes-Benz CLK Andre generasjon CLK fulgte samme oppskrift som den første: Også denne er basert på C-klasse, nærmere bestemt utgaven som debuterte et par år tidligere. Cabriolet-dominansen fortsatte også. Cab-utgaven er vesentlig mer populær enn coupeen; det gjenspeiler seg i bruktverdiene. Sammenlignet med forgjengeren er denne CLK-en adskillig mer eksklusiv og påkostet. Cabrioleten har klart seg godt i konkurransen mot blant andre BMW 3-serie, Audi A4 og Saab 9-3. Litt mer «voksen» – både i design og kjøreegenskaper – men med fine bruksegenskaper. Prisene har imidlertid vært drøye, og mange har beskyldt Mercedes for å ta seg i overkant godt betalt for en C-klasse-versjon. Motorutvalget starter med 1,8-liter på 184 hk, da heter den forvirrende nok CLK 200 K. Denne motoren gir bra fraspark, samtidig som forbruket slett ikke er ille. Mye bruktimport og særlig cab-versjonen sliter med litt tvilsom image. Vanlige feil og problemer På samme måte som forgjengeren (W-208) er det smart å sjekke at tilleggsvarmeren for kjølevann virker, da det har vært mye feil og lekkasjer på disse. Sentrallåsen er utsatt for kondens og kan rett og slett brenne. Det lukter mildt sagt dritt, og lukten kan være vond å fjerne. Sjekk også forstilling for slitasje i ledd og kuler, samt bremseskivene. + Pluss Mye å velge mellom på motorfrontenLekker, fireseters cabriolet - Minus Taper for BMWs 3-serie på kjøreegenskaper, A4 cab er lekrere på design.Coupe-utgaven sterkt overpriset som ny Beste kjøp En velutstyrt CLK coupe fra etter faceliften i 2006. Om du velger bensin eller diesel, blir en smakssak. 220 CDI-motoren (diesel) er på 150 hk, mens 200 K-motoren (bensin) er på 163 hk. Prismessig er de omtrent helt like. Styr unna Dårlig utstyrte biler. En CLK som ikke har skinninteriør, automatgir og klimaanlegg skal koste nesten 100 000 kr mindre enn en som har dette utstyret. Biler med stor bensinmotor vil også ha et verditap som ikke er spesielt hyggelig.
+ Pluss Mye å velge mellom på motorfrontenLekker, fireseters cabriolet - Minus Taper for BMWs 3-serie på kjøreegenskaper, A4 cab er lekrere på design.Coupe-utgaven sterkt overpriset som ny Beste kjøp En velutstyrt CLK coupe fra etter faceliften i 2006. Om du velger bensin eller diesel, blir en smakssak. 220 CDI-motoren (diesel) er på 150 hk, mens 200 K-motoren (bensin) er på 163 hk. Prismessig er de omtrent helt like. Styr unna Dårlig utstyrte biler. En CLK som ikke har skinninteriør, automatgir og klimaanlegg skal koste nesten 100 000 kr mindre enn en som har dette utstyret. Biler med stor bensinmotor vil også ha et verditap som ikke er spesielt hyggelig.
Fakta - Mercedes-Benz CLK (velg år og variant) Velg variant Pris Hestekrefter: Aks. 0-100 (sek): Maks hastighet (km/t): Girtype Dreiemoment: Drivstoff: Forbruk / Utslipp Forbruk by (liter/mil): Forbruk land (liter/mil): Forbruk blandet (1.18 liter/mil): CO2-utslipp (g/km): Avgasskrav: Mål Lengde: Høyde: Bredde: Hengervekt m/brems (kg): Nyttelast maks (kg): Totalvekt: Garanti / Service Nybilgaranti (år): Nybilgaranti (km): Garanti rust (år): Bagasjerom Volum normal (liter): Volum maks (liter):
BMW 3-Serie (2005-2009) 3-serien tok et godt skritt oppover med denne generasjonen, både i størrelse og ikke minst i eksklusivitet. For første gang var ikke dette lenger BMWs innste..
Volkswagen Scirocco (2009-2009) Første utgave av Volkswagens lille coupé Scirocco kom i 1974, og den andre døde i 1992. Etter 16 år gjenoppsto Scirocco i 2008, og treeren bygger som før på ..