Første generasjon Pajero var en stor suksess og også et lite designikon. På denne tiden var japanerne mestere i å begynne helt på nytt med designet hver gang en modell skulle erstattes, men heldigvis holdt Mitsubishi seg i skinnet med Pajero.
Her er hovedlinjene bevart, men med et litt mykere og mer moderne preg. Resultatet er en bil som sto seg bra gjennom hele levetiden. Og ikke minst: Den ble en stor suksess!
Pajero kom i to hovedutgaver: Lang og kort versjon. Du får den også den med forhøyet tak og den korte versjonen finnes med avtagbar kalesje (men da skal du lete godt). Mest vanlige motorer er 3-liter og 3,5-liter bensin og 2,5-liter og 2,8-liter diesel.
Pajero er en ekte offroader, bygget på ramme og med svært kompetente terrengegenskaper. Det er ikke til å legge skjul på at det går ut kjøreegenskapene på vei. Litt primitivt, men absolutt til å leve med.
Bra kombinasjon av terreng- og veiegenskaper
En skikkelig arbeidshest
Ikke verdens mest moderne dieselmotorer
Langt mer primitiv enn nyere SUV-konkurrenter
Stasjonsvogn, 2,8-liter diesel med turbo og intercooler. Det kan jo nevnes at denne motoren også har registerkjede og at du slipper å tenke på registerreim-bytte. Gjerne med automatgir og skinninteriør.
De mest lurvete eksemplarene med høy kilometer og mye rust.