Er det virkelig en helt ny bil? Jo, under det ytterst konservative skallet er faktisk andre generasjon X-Trail en ny bil. Noen hos Nissan var tydeligvis veldig tilfreds med designet på den første. Her er det bare små endringer i utseendet og det har helt klart gått ut over salget.
Med stadig tøffere konkurranse, rygget nemlig X-Trail bakover i køen og nedover på salgslistene. Litt synd, for under skallet er dette en svært kompetent bil. Fortsatt er det fokus på god innvendig plass. Faktisk burde det vært mulig å lure to ekstra seter helt bakerst, men det valgte Nissan altså ikke å gjøre. I stedet er det flere rom og skuffer der bak som sørger for å holde orden på bagasjen.
Det litt snodige dashbord-designet tok imidlertid Nissan selvkritikk på. Denne har en langt mer konvensjonell løsning, samtidig som materialkvaliteten er blitt mange hakk bedre. Som ny mest populær med kombinasjonen diesel og automat, det er også en slager på bruktmarkedet.
Fin kombinasjon av diesel og automat
Rommelig kupé og et av klassens største bagasjerom
Større verditap enn mange konkurrenter
Men må det se så kjedelig ut?
X-Trail med 2,0-liters Dci-motor (diesel) med 150 hk, gjerne i LE-utstyrsvariant.
Bil med bensinmotor og lite utstyr. Disse vil ha størst verditap.