Porsche og Volkswagen ville ha store SUVer, og samarbeidet om prosjektet som resulterte i Cayenne og Touareg. Cayenne var først ute i 2002, og fikk en kraftig ansiktsløftning med ny front i 2007. Mens Touareg bare selges med dieselmotorer, har Cayenne utelukkende hatt bensindrift, fra Volkswagens beskjedne V6 på 3,6 liter og 290 hester til Porsches egne V8-motorer som går helt opp til Turbo S-utgaven: 4,8 liter og 550 hester som sørger for at 2,4 tonn bil bare bruker 4,8 sekunder til hundre. Men Porsche har ombestemt seg; diesel er også aktuelt.
Cayenne er en Porsche, og er følgelig konstruert for presis oppførsel på asfalt i fart langt over forenklet forelegg. Samtidig sørger avansert elektronikk for at den også greier mye i terrenget.
Fin på asfalt
Går fort
Miljøprofil
Styggdyr og tørst
Bare det meste er nok.
Du er medlem i Naturvernforbundet.