Forgjengeren 21 ble aldri offisielt tatt inn til Norge, så Laguna markerte et comeback for Renault i denne klassen. Og det var et vellykket comeback. Laguna ble umiddelbart en suksess, særlig som stasjonsvogn. Den ser kanskje ikke imponerende stor ut, men bagasjerommet rommer MYE. Du fikk den faktisk som sjuseter, med to ekstra, bakovervendte seter.
En rekke motoralternativer allerede de første årene, og etter faceliften i 1998 kom det enda flere og mer moderne alternativer. Laguna byr ikke på noen stor kjøreopplevelse, men er over gjennomsnittet komfortabel og utstyrsnivået er generelt høyt. Sikkerhetsnivået blir regnet for å være blant det beste i klassen. En del kvalitetsproblemer og dette er ingen enkel bil å selge brukt. Verditapet er til tider gedigent og skal du kjøpe, er det bare å prute i vei!
En av klassens største stasjonsvogner
Komfortabel mellomklassebil
Ikke verdens beste kvalitet
Føles gjennomsnittlig på de fleste områder
En, pen velholdt og godt utstyrt stasjonsvogn – så ny som mulig. Å finne en fin bil er viktigere enn motorstørrelse.
Smålurvete 5-dørs kombi med dårlig servicehistorikk.