Første Swift var en kantete liten sak som aldri oppnådde de helt store salgstallene. Denne har imidlertid vært en kjempesuksess for Suzuki.
Her har de lyktes med å lage en småbil som ikke bare hevder seg godt i konkurransen mot biler som Peugeot 206, Opel Corsa og VW Golf, men som også tilbyr det lille ekstra. Her i Norge kun solgt ny med firehjulstrekk og det er noe vi setter pris på i et land med vinter halve året.
Det kompakte og sjarmerende karosseriet byr både på kjøreglede og brukbar plass. Bilen er ganske høy og selv om den bare er 3,75 m lang, sitter voksne greit i baksetet. 1,3-liters bensin er mest vanlig, men den kom også med 1,6-liter. Og den er morsom – bare spør Jan Erik Larssen som importerte sitt eget eksemplar fra Danmark!
Firehjulstrekk gir bra framkommelighet
Et lite sjarmtroll
1,3-literen kan føles litt snau
Enkelt og plastpreget interiør
Bil med firehjulstrekk fra etter 2007 er beste kjøp. Da har den også ESP som standard (kom f.o.m. 2007).
Suzuki har på mange måter blitt synonymt med 4wd. Dette gjør at biler med tohjulstrekk kan oppleves som litt ukurante.