![]() | 1 | opprinnelige versjon |
Hei Er helt riktig at CX5 har vært plaget med de feilene du nevner, kamaksler med for dårlig herding, innmaten i speilene som tærer opp, galvslip på taket samt lekkasje fra en injektor som fører tl at oljen omdanner seg til forkullede klumper frdi eksos lekker inn i smøreljen i området rundt ventilene i toppen av motoren. I andre markeder fks Astralia, Usa og England mfl tlbakekalles bilene og eierene får utbedret feilene gratis men det er mest fordi fabrikantene har en helt annen respekt for forbrukerene i disse markedene og bileierene har et mye mere effektivt system for å tvinge bilfabrikantene i kne og ordne opp i problemer med bilene. Bileierene har ofte egne forumer for den enkelte bilmodel og brukes flittig slik at gjenganger problemer lett distribueres og eventuelt advokater hentes inn for å kjøre deres sak, dårlig publisitet er det siste de ønsker og velger derfor å ordne opp overfor bileierene. Norge er et lite marked med liten og ingen kommunikasjon mellom bileierene og importørene slipper da unna foruten en og annen iherdig bileier som går til kamp og eventuellt får dekket reprasjon av bilen men dette lever importørene lett med. Et stjerne eksempel er Ford med sin 1,0 ecoboost motor som har problem med kjølingen og som her ført til utallige motorhavarier også her hjemme, det eneste som jeg vet er skrevet om dette er det jeg har skrevet om på forumet her. I utlandet har det vært stor blest og skriverier med massive tilbakekallelser og erstattningsaker og Ford ar blitt tvunget.i kne og har måttet dekke kostnader og tap. Wolkswagen med sin Golf har fugemassen i dørene til høytalerene som krymper og fører til bilen delevis fylles med vann i regnvær og eierene får regningen på reprasjon på pene 20-30 000 kr mens i utlandet er det utvidet garant på dette og tilbakekallinger. Det er masse liknende eksempler men det hjelper jo ikke akkurat bileierene at bilredaksjoner i Norge velger å unnlate å skrive om slike saker og trolig er det fordi de er for tett knyttet til importørene og forhandlerene eller kanskje jeg tar feil ?
Mvh Kviasen
![]() | 2 | No.2 Revision |
Hei
Er helt riktig at CX5 har vært plaget med de feilene du nevner, kamaksler med for dårlig herding, innmaten i speilene som tærer opp, galvslip på taket samt lekkasje fra en injektor som fører tl at oljen omdanner seg til forkullede klumper frdi eksos lekker inn i smøreljen i området rundt ventilene i toppen av motoren.
I andre markeder fks Astralia, Usa og England mfl tlbakekalles bilene og eierene får utbedret feilene gratis men det er mest fordi fabrikantene har en helt annen respekt for forbrukerene i disse markedene og bileierene har et mye mere effektivt system for å tvinge bilfabrikantene i kne og ordne opp i problemer med bilene.
Bileierene har ofte egne forumer for den enkelte bilmodel og brukes flittig slik at gjenganger problemer lett distribueres og eventuelt advokater hentes inn for å kjøre deres sak, dårlig publisitet er det siste de ønsker og velger derfor å ordne opp overfor bileierene.
Norge er et lite marked med liten og ingen kommunikasjon mellom bileierene og importørene slipper da unna foruten en og annen iherdig bileier som går til kamp og eventuellt får dekket reprasjon av bilen men dette lever importørene lett med.
Et stjerne eksempel er Ford med sin 1,0 ecoboost motor som har problem med kjølingen og som her ført til utallige motorhavarier også her hjemme, det eneste som jeg vet er skrevet om dette er det jeg har skrevet om på forumet her.
I utlandet har det vært stor blest og skriverier med massive tilbakekallelser og erstattningsaker og Ford ar blitt tvunget.i kne og har måttet dekke kostnader og tap.
Wolkswagen med sin Golf har fugemassen i dørene til høytalerene som krymper og fører til bilen delevis fylles med vann i regnvær og eierene får regningen på reprasjon reparasjon på pene 20-30 000 kr mens i utlandet er det utvidet garant på dette og tilbakekallinger.
tilbakekallinger og blir utbedret gratis.
Det er masse liknende eksempler men det hjelper jo ikke akkurat bileierene at bilredaksjoner i Norge velger å unnlate å skrive om slike saker og trolig er det fordi de er for tett knyttet til importørene og forhandlerene eller kanskje jeg tar feil ?
Mvh Kviasen
![]() | 3 | No.3 Revision |
Hei
Er helt riktig at CX5 har vært plaget med de feilene du nevner, kamaksler med for dårlig herding, innmaten i speilene som tærer opp, galvslip galvslipp på taket samt lekkasje fra en injektor som fører tl at oljen omdanner seg til forkullede klumper frdi fordi eksos lekker inn i smøreljen smøreoljen i området rundt ventilene i toppen av motoren.
I andre markeder fks Astralia, Usa og England mfl tlbakekalles bilene og eierene får utbedret feilene gratis men det er mest fordi fabrikantene har en helt annen respekt for forbrukerene i disse markedene og bileierene har et mye mere effektivt system for å tvinge bilfabrikantene i kne og ordne opp i problemer med bilene.
Bileierene har ofte egne forumer for den enkelte bilmodel og brukes flittig slik at gjenganger problemer lett distribueres og eventuelt advokater hentes inn for å kjøre deres sak, dårlig publisitet er det siste de ønsker og velger derfor å ordne opp overfor bileierene.
Norge er et lite marked med liten og ingen kommunikasjon mellom bileierene og importørene slipper da unna foruten en og annen iherdig bileier som går til kamp og eventuellt får dekket reprasjon av bilen men dette lever importørene lett med.
Et stjerne eksempel er Ford med sin 1,0 ecoboost motor som har problem med kjølingen og som her ført til utallige motorhavarier også her hjemme, det eneste som jeg vet er skrevet om dette er det jeg har skrevet om på forumet her.
I utlandet har det vært stor blest og skriverier med massive tilbakekallelser og erstattningsaker og Ford ar blitt tvunget.i kne og har måttet dekke kostnader og tap.
Wolkswagen med sin Golf har fugemassen i dørene til høytalerene som krymper og fører til bilen delevis fylles med vann i regnvær og eierene får regningen på reparasjon på pene 20-30 000 kr mens i utlandet er det utvidet garant på dette og tilbakekallinger og blir utbedret gratis.
Det er masse liknende eksempler men det hjelper jo ikke akkurat bileierene at bilredaksjoner i Norge velger å unnlate å skrive om slike saker og trolig er det fordi de er for tett knyttet til importørene og forhandlerene eller kanskje jeg tar feil ?
Mvh Kviasen
![]() | 4 | No.4 Revision |
Hei
Er helt riktig at CX5 har vært plaget med de feilene du nevner, kamaksler med for dårlig herding, innmaten i speilene som tærer opp, galvslipp på taket samt lekkasje fra en injektor som fører tl at oljen omdanner seg til forkullede klumper fordi eksos lekker inn i smøreoljen i området rundt ventilene i toppen av motoren.
I andre markeder fks Astralia, Usa og England mfl tlbakekalles bilene og eierene får utbedret feilene gratis men det er mest fordi fabrikantene har en helt annen respekt for forbrukerene i disse markedene og bileierene har et mye mere effektivt system for å tvinge bilfabrikantene i kne og ordne opp i problemer med bilene.
Bileierene har ofte egne forumer for den enkelte bilmodel og brukes flittig slik at gjenganger problemer lett distribueres og eventuelt advokater hentes inn for å kjøre deres sak, dårlig publisitet er det siste de ønsker og velger derfor å ordne opp overfor bileierene.
Norge er et lite marked med liten og ingen kommunikasjon mellom bileierene og importørene slipper da unna foruten en og annen iherdig bileier som går til kamp og eventuellt får dekket reprasjon av bilen men dette lever importørene lett med.
Et stjerne eksempel er Ford med sin 1,0 ecoboost motor som har problem med kjølingen og som her har ført til utallige motorhavarier også her hjemme, det eneste som jeg vet er skrevet om dette er det jeg har skrevet om på forumet her.
I utlandet har det vært stor blest og skriverier med massive tilbakekallelser og erstattningsaker og Ford ar blitt tvunget.i kne og har måttet dekke kostnader og tap.
Wolkswagen med sin Golf har fugemassen i dørene til høytalerene som krymper og fører til bilen delevis fylles med vann i regnvær og eierene får regningen på reparasjon på pene 20-30 000 kr mens i utlandet er det utvidet garant på dette og tilbakekallinger og blir utbedret gratis.
Det er masse liknende eksempler men det hjelper jo ikke akkurat bileierene at bilredaksjoner i Norge velger å unnlate å skrive om slike saker og trolig er det fordi de er for tett knyttet til importørene og forhandlerene eller kanskje jeg tar feil ?
Mvh Kviasen