Revisjonshistorikk [tilbake]

Takk for ditt svar. Jeg har faktisk vurdert å montere motorvarmer. Men det vil likevel kun løse start problemet mitt når jeg er hjemme. Jobber en del ute i feltet og kjører ganske mye. Ofte blir bilen parkert et par timer uten at jeg har tilgang til strøm. Skulle så gjerne ha funnet roten til problemet. Men som Kviasen sier ovenfor kan nok problemet ligge i at motoren ikke har god nok kompresjon. Hvordan vil motoren oppføre seg ved dårlig kompresjon bortsett fra startvansker?? Er det noe jeg kan få sjekket på verksted??

Dessuten har jeg skiftet til exide batteri (Ea770 Premium) som har veldige gode tekniske spesifikasjoner. Skulle ønsket at batteri var årsaken til mitt problem, da alt ville vært så mye enklere.

Men takk for fine svar og kloke ord til dere begge.

mvh empaza

Takk for ditt fine svar. Jeg har faktisk vurdert å montere motorvarmer. Men det vil likevel kun løse start problemet mitt når jeg er hjemme. Jobber en del ute i feltet og kjører ganske mye. Ofte blir bilen parkert et par timer uten at jeg har tilgang til strøm. Skulle så gjerne ha funnet roten til problemet. Men som Kviasen sier ovenfor kan nok problemet ligge i at motoren ikke har god nok kompresjon. Hvordan vil motoren oppføre seg ved dårlig kompresjon bortsett fra startvansker?? Er det noe jeg kan få sjekket på verksted??

Dessuten benytter jeg meg også trikset ved å gløde flere ganger uten at det hjelper når gradestokkene synker.

Jeg har jeg faktisk skiftet til exide batteri (Ea770 Premium) som har veldige gode tekniske spesifikasjoner. Skulle ønsket at batteri var årsaken til mitt problem, da alt ville vært så mye enklere.

Men takk for fine svar og kloke ord til dere begge.

mvh empaza

Antall visninger