![]() | 1 | opprinnelige versjon |
Dette er interessant. Det er vanskelig å utrope noen vinner her, men det er liten tvil om at Subaru og Audi er blant de aller, aller beste. Tett fulgt av biler med nyere Haldex-systemer. Slik som f.eks Volvo V90 CC. (Altså IKKE hybrid … )
I motsatt ende av skalaen finner vi moderne hybrider, med en liten elmotor bak, slik som for eksempel Volvos T8-modeller. Dette er enkle og upresise systemer i mitt hode. Som ikke gir samme trygghet og forutsigbarhet – verken oppover eller nedover som «ekte og skikkelige» systemer gjør. Det er mer en nødløsning for å få deg opp kneika … Men som holder for de fleste.
Jeg må si at av alminnelige personbiler jeg har prøvd i offroadløyper på vinterstid er Subaru en liten favoritt hos meg. Det var mangelen på bakkeklaring som stoppet den.
Det er også den eneste produsenten som tør slippe «små-gale» motorjournalister løs i slike løyper … Det vitner om en viss selvtillit på området.