Revisjonshistorikk [tilbake]

HER finner du en grei oversikt som kan hjelpe deg videre her: https://www.forbrukerradet.no/forside/bil/reparasjon/

Men be aware...om verkstedet har informert deg på en normalt god måte både før, underveis og etter....er det neppe noe å hente. Det du eventuelt kan gjøre, er å foreslå en splitting av regninga, underforstått at man gir deg et prisavslag, begrensnet nedad til det man kan kalle selvkost. Det er et greit kompromiss for begge parter. Slik jeg forstår det, dreier det seg om noen tusenlapper, da vil en et kompromiss gjennom poositiv dialog normalt sett være den beste veien å gå.

Og nei, feil av denne sorten er ikke enkle å finne ut av. Det blir ofte et forløp der man må bytte seg gjennom hele gullrekka, selv om en mekaniker med lang erfaring innimellom kan treffe blink på første eller andre forsøk. Ofte ligger feilen i ABS-sensorene, spesielt med en kommer-går feil kan dette gi mye hodebry. Dessverre er det ikke alltid lett å sjekke enkelt-komponenter heller, man må rett og slett skifte dem. Sånn er det bare, men det er å håpe at merkeverkstedet har en feilsøkprosedyre der man lokaliserer det underliggende problemet. Lykke til!

Antall visninger