Revisjonshistorikk [tilbake]

Traversene bak og foran er spesielt utsatt på Japanske biler mest trolig fordi de bruker en mer lukket boksaktig konstruksjon der vann og fuktighet har vanskelig med å komme ut igjen. Disse delene er normalt også bare sprøytet over med et tynt lag med lakk på utsiden. Når Quasqai kommer til Drammen får den bare en såkalt import behandling der overflaten bare oversprøytes med rustbehandlings masse men får ikke noe inni bærebruene som er det egentlige opphavet til rustskadene og etter noen år svekkes de sterkt og kan bli skumle å kjøre med. Bærebruene på Europiske biler er dyppet i et lakkbad slik at det også på innsiden er en viss beskyttelse samt at tanken bak samtidig er at kommer det fuktighet inn så skal den komme ut igjen og gjerne kjapt tørke opp med noen velplaserte luftehull. Europeiske biler går gjerne til hugging med de orginale traversene mens en rekke Japanske biler hugges nettopp på grunn av at man får nedslag på rust angrep her som blir for kostbare å reparere. Det finnes en løsning og det er å kjøre bilen på en hulroms behandling av understellet men ingen tenker på dette da fordi det ligger 8-10 år frem i tid.

Hilsen Car Wizard

Antall visninger