![]() | 1 | opprinnelige versjon |
Jeg kjører selv hybrid, jeg mener dette er den mest fleksible løsningen i dag. Dagens batterier er langt fra evigvarende, garanti 8 til 10 år, etter at garantitiden utløper er det 50/50 for hvor lenge bilen "lever". Batteripakker koster en formue. En hybrid har mindre batteripakker, kanskje er det da mer aktuelt å bytte den fremfor å kaste hele bilen. Det er også et spørsmål om hvor lenge man beholder en helt ny bil, det er jo individuelt, men noen der ute vil trolig sitte med "svarteper". Jeg ser for meg at helelektriske biler vil havne ned mot vrakpanten + noen tusenlapper om batteripakka er akseptabel etter 10 år. Her må vi ha noen saker i retten først, de vil komme nå etter hvert ettersom alderen på el-bilene runder den "magiske" alderen. En annen nyttig opplysning er at Toyota snart kommer med biler som skal ha en mye bedre batteriteknologi, de heter "Solid State" og skal ha mye større lagringskapasitet. Om man prøver å være objektiv i dette kaoset så er det tiden for å sitte lengst mulig på gjerdet etter min mening om man vil sikre seg mest mulig fra å gå på en (kollektiv) smell.
![]() | 2 | No.2 Revision |
Jeg kjører selv hybrid, jeg mener dette er den mest fleksible løsningen i dag.
Dagens batterier er langt fra evigvarende, garanti 8 til 10 år, etter at garantitiden utløper er det 50/50 for hvor lenge bilen "lever". Batteripakker koster en formue. En hybrid har mindre batteripakker, kanskje er det da mer aktuelt å bytte den fremfor å kaste hele bilen.
Det er også et spørsmål om hvor lenge man beholder en helt ny bil, det er jo individuelt, men noen der ute vil trolig sitte med "svarteper". Jeg ser for meg at helelektriske biler vil havne ned mot vrakpanten + noen tusenlapper om batteripakka er akseptabel etter 10 år. Her må vi ha noen saker i retten først, de vil komme nå etter hvert ettersom alderen på el-bilene runder den "magiske" alderen.
En annen nyttig opplysning er at Toyota kommer snart kommer med biler som skal ha en mye bedre batteriteknologi, de heter "Solid State" og skal ha mye større lagringskapasitet.
Om man prøver å være objektiv i dette kaoset så er det tiden for å sitte lengst mulig på gjerdet etter min mening om man vil sikre seg mest mulig fra å gå på en (kollektiv) smell.
![]() | 3 | No.3 Revision |
Jeg kjører selv hybrid, jeg mener dette er den mest fleksible løsningen i dag.
Dagens batterier er langt fra evigvarende, garanti 8 til 10 år, etter at garantitiden utløper er det 50/50 for hvor lenge bilen "lever". Batteripakker koster en formue. En hybrid har mindre batteripakker, kanskje er det da mer aktuelt å bytte den fremfor å kaste hele bilen.
Det er også et spørsmål om hvor lenge man beholder en helt ny bil, det er jo individuelt, men noen der ute vil trolig sitte med "svarteper". Jeg ser for meg at helelektriske biler vil havne ned mot vrakpanten + noen tusenlapper om batteripakka er akseptabel etter 10 år. Her må vi ha noen saker i retten først, de vil komme nå etter hvert ettersom alderen på el-bilene runder den "magiske" alderen.
En annen nyttig opplysning er at Toyota kommer snart med biler som skal ha en mye bedre batteriteknologi, de heter "Solid State" og skal ha mye større lagringskapasitet.
Om man prøver å være objektiv i dette kaoset kaoset, så er det tiden for å sitte lengst mulig på gjerdet etter min mening om man vil sikre seg mest mulig fra å gå på en (kollektiv) (kollektiv?) smell.
![]() | 4 | No.4 Revision |
Jeg kjører selv hybrid, jeg mener dette er den mest fleksible løsningen i dag.
Dagens batterier er langt fra evigvarende, garanti 8 til 10 år, etter at garantitiden utløper er det 50/50 for hvor lenge bilen "lever". Batteripakker koster en formue. En hybrid har mindre batteripakker, kanskje er det da mer aktuelt å bytte den fremfor å kaste hele bilen.
Det er også et spørsmål om hvor lenge man beholder en helt ny bil, det er jo individuelt, men noen der ute vil trolig sitte med "svarteper". Jeg ser for meg at helelektriske biler vil havne ned mot vrakpanten + noen tusenlapper om batteripakka er akseptabel etter 10 år. Her må vi ha noen saker i retten først, de vil komme nå etter hvert ettersom alderen på el-bilene runder den "magiske" alderen.
En annen nyttig opplysning er at Toyota kommer snart med biler som skal ha en mye bedre batteriteknologi, de heter "Solid State" og skal ha mye større lagringskapasitet.
Om man prøver å være objektiv i dette kaoset, så er det tiden for å sitte lengst mulig på gjerdet etter min mening mening, iallfall om man vil sikre seg mest mulig fra å gå på en (kollektiv?) smell.
![]() | 5 | No.5 Revision |
Jeg kjører selv hybrid, jeg mener dette er den mest fleksible løsningen i dag.
Dagens batterier er langt fra evigvarende, garanti 8 til 10 år, etter at garantitiden utløper er det 50/50 for hvor lenge bilen "lever". "lever", det er 100% sikkert at de vil svikte, spørsmålet er når? Batteripakker koster en formue. En hybrid har mindre batteripakker, kanskje er det da mer aktuelt å bytte den fremfor å kaste hele bilen.
Det er også et spørsmål om hvor lenge man beholder en helt ny bil, det er jo individuelt, men noen der ute vil trolig sitte med "svarteper". Jeg ser for meg at helelektriske biler vil havne ned mot vrakpanten + noen tusenlapper om batteripakka er akseptabel etter 10 år. Her må vi ha noen saker i retten først, de vil komme nå etter hvert ettersom alderen på el-bilene runder den "magiske" alderen.
En annen nyttig opplysning er at Toyota kommer snart med biler som skal ha en mye bedre batteriteknologi, de heter "Solid State" og skal ha mye større lagringskapasitet.
Om man prøver å være objektiv i dette kaoset, så er det tiden for å sitte lengst mulig på gjerdet etter min mening, iallfall om man vil sikre seg mest mulig fra å gå på en (kollektiv?) smell.
![]() | 6 | No.6 Revision |
Jeg kjører selv hybrid, jeg mener dette er den mest fleksible løsningen i dag.
Dagens batterier er langt fra evigvarende, garanti 8 til 10 år, etter at garantitiden utløper er det 50/50 for hvor lenge bilen "lever", det er 100% sikkert at de vil svikte, spørsmålet er når? Batteripakker koster en formue. En hybrid har mindre batteripakker, kanskje er det da mer aktuelt å bytte den fremfor å kaste hele bilen.
Det er også et spørsmål om hvor lenge man beholder en helt ny bil, det er jo individuelt, men noen der ute vil trolig komme til å sitte med "svarteper". Jeg ser for meg at helelektriske biler vil havne ned mot vrakpanten + noen tusenlapper om batteripakka er akseptabel etter 10 år. Her må vi ha noen saker i retten først, de vil komme nå etter hvert ettersom alderen på el-bilene runder den "magiske" alderen.
En annen nyttig opplysning er at Toyota kommer snart med biler som skal ha en mye bedre batteriteknologi, de heter "Solid State" og skal ha mye større lagringskapasitet.
Om man prøver å være objektiv i dette kaoset, så er det tiden for å sitte lengst mulig på gjerdet etter min mening, iallfall om man vil sikre seg mest mulig fra å gå på en (kollektiv?) smell.
![]() | 7 | No.7 Revision |
Jeg kjører selv hybrid, jeg mener dette er den mest fleksible løsningen i dag.
Dagens batterier er langt fra evigvarende, garanti 8 til 10 år, etter at garantitiden utløper er det 50/50 for hvor lenge bilen "lever", det er 100% sikkert at de vil svikte, spørsmålet er når? Batteripakker koster en formue. En hybrid har mindre batteripakker, kanskje er det da mer aktuelt å bytte den fremfor å kaste hele bilen.
Det er også et spørsmål om hvor lenge man beholder en helt ny bil, det er jo individuelt, men noen der ute vil komme til å sitte med "svarteper". Jeg ser for meg at helelektriske biler vil havne ned mot vrakpanten når ligger oppunder garantitiden, + noen tusenlapper om batteripakka er akseptabel etter 10 år. Her må vi først ha noen saker i retten først, retten, de vil komme nå etter hvert ettersom alderen på el-bilene runder den "magiske" alderen. Dette vil bli veilederen for omsetningsverdien på eldre el-biler i bruktmarkedet.
En annen nyttig opplysning er at Toyota kommer snart med biler som skal ha en mye ny og langt bedre batteriteknologi, de heter "Solid State" og skal ha med mye større lagringskapasitet.
Om man prøver å være objektiv i dette kaoset, så er det tiden for å sitte lengst mulig på gjerdet etter min mening, iallfall om man vil sikre seg mest mulig fra å gå på en (kollektiv?) smell.