![]() | 1 | opprinnelige versjon |
Største problem med E-Tron var vel å passere over fartsdumpere da den med sin batteripakke var ganske tung og kunne bunne ut fjæringen. Det har ikke vært et helt ukjent problem med flere biler opp igjennom da noen av våre fartsdempere kan ha vært feil designet og bunnet fjæringen i både den ene og andre modellen opp igjennom tiden. Audi har mulig korrigert dette noe for å møte andre markeder enn deres hjemmemarket der dette kanskje ikke var et problem. Når det gjelder Autopilot eller Adaptiv cruise control så skal du nok ikke bekymre deg for mye da de tilfellene som er fanget opp består av noe som krysser veien i 180 graders vinkel på veibanen og da helst semi laste biler som har store mellomrom mellom veibane og lastebilens understell eller av utrykkings kjøretøyer med et blinkende lysbilde og når de da er kamera basert må ha dette matet inn i softwaren sin fremfor radar basert som kun bruker avstand til hindring men forall del dette kunne en radar med for liten spredning også misset. Det er bare få tilfeller registrert men får jo mye blest over there men uansett så fratar det jo ikke sjåføren alt ansvar ved å fks ikke trykke inn bremsen når man ser at man holder på å kjøre inn under en semitrailer uansett jeg ville bremset og ikke fortsatt til jeg hadde en cabriolet Tesla bare for å se om systemet berget meg her. Nye systemer har barnesykdommer og raderes bort ganske så kjapt eller forbys til mere pålitelige systemer dukker opp slik har det alltid vært ellers så hadde jo aldri utviklingen gått videre.
Hilsen Mr Car Wizard