![]() | 1 | opprinnelige versjon |
Sikker på at du har satt klossene rett på plass hhv at stemplene og gliderne har fri bevegelse...? Dernest kan du rett og slett ha rota det til når du lufter bremsene, det er prinsipalt enkelt, men MacMurphy er med oss hvor vi går. Jeg ville sjekket at det var bevegelse i klossene etc først....dernest ville jeg stilt meg foran blen og gått gjennom lufteprosedyren mentalt og stilt meg selv spørsmålet "har jeg tatt en dragdriter"? Dernest ville jeg kanhende fått hjelp av en god venn - gjerne en som kan det du ikke kan - moralsk støtte er også gode greier - og gjennomført luftingen en til gang. Ellers stusser jeg litt på at du har brukt "ca 1 1/2 liter"....! Om det er bremsevæske du sikter til, fremstår det etter mitt hode som i overkant mye ifht denne jobben. Kanhende du kan bygge opp humøret og selvtillitten litt før du går pån' igjen med å ta en titt på en YouTube-video om kvisleis ein går frem for å gjøre denne jobben, det er alltid noe å plukke opp, kall det en "sanity check".
Det er så enkelt som at vi kan alle bli stressa og gjøre feil. Jeg har jobbet med flysikkerhet i et par tiår, fra dag 1 gikk det i å sjekke, sjekke og dobbeltsjekke, nettopp for å gjøre ting riktig, det er liksom litt annerledes i slike sammenhenger. Når vi skrur på våre egne biler, har vi større spillerom, men også der er det lurt å puste rolig og sørge for at man gjør de rette tingene i rett rekkefølge. Der som ellers er det jo sånn at en liten feil kan gjøre at pedalen bunner. Ja, jeg vil tippe at det er luft i systemet på et eller annet vis, men jeg har også opplevd å rote det til når jeg har presset inn stemplene - jeg hadde i hine dage både motorsykler og biler med et stempel på hver side av caliperne hhv plassert klossene feil. Det skal egentlig ikke gå an, men det er utrolig hvor ivrig MacMurphy er av og til! Lykke til!