TV 2 Play
Min konto
0

Risikoer 2011 /2012 modell

spurt 2021-08-23 08:49:13 +0200

anonym bruker

Anonym

Hei,

Vi vurdere innkjøp av en GL 350 ca 2011 / 2012 modell som vår hovedbil da vi trenger 7 seter med god plass og 4x4. Den vil brukes til langkjøringer til hytta og noe lokal kjøring til fotball trening:) Vi kjenner jo til at det er kostbart med reperasjoner, men en får også my bil og komfort for pengene. Hvilke risikoer er det med disse bilene og hva bør vi se etter når vi ser på forskjellige biler. Hva er ok kjørelengde å kjøpe ?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2021-08-23 22:12:43 +0200

Vel, fokuser på bilens faktiske stand fremfor å se deg blind på kjørelengde! Og bilens faktiske stand, det avdekkes best og enklest ved en NAF-test, gjerne en full test når vi snakker om en såvidt betydelig investering som dette jo er! Og som alltid: NAF-testen skal foreligge FØR - FØR - FØR du tenker tanken på å undertegne kjøpekontrakt her! Nei, "tilstandsrapporter" er sjelden god sort!

Noe forenklet sett, dette er en tung bil, det er en relativt kompisert bil. Når vi snakker rundt 10 år gammel bil, ja da kan det skje ting, det kan selv ikke NAF-testen gardere fullt og helt mot. Det medfører en betydelig risiko for et spennende budsjett til reparasjoner og løpende vedlikehold, det koster å være kar! Ingenting er billig her, selv "service" får lommeboka til å skrike av angst!

"Mye" bil og komfort for pengene? Du sitter da strengt tatt like godt i en hel drøss andre biler! Jeg ville definitivt tenkt tanken på en nyere, men mindre premiumprega bil her. Det gir et mer forutsigbart bilhold, du får grei nok komfort, og ikke minst, ner bil for pengene - i den forstand at det vi noe forenklet sett kan kalle "driftsbudsjettet" blir vesentlig redusert. I og med at du tenker tanken på å kjøpe en 10 år gammel premium-bil, tenker jeg at dere er en helt ordinær familie som normalt sett klarer å få regningene til å strekke til. Da bør man strengt tatt prioritere deretter.

The Bottom Line er at du bør tenke etter heller en gang for mye enn en gang for lite her. Og går du for Merc likevel etter nøye vurderinger frem og tilbake, ja da setter du dette med NAF-test øverst på lista - dels for å unngå dyre overraskelser, dels fordi det er mye enklere å få avtalt utbedring av eventuelle feil og mangler FØR kjøpekontrakten er underskrevet. Lykke til!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar