0

Toyota auris

spurt 2021-08-26 05:04:36 +0200

Hei Benny. Vi skal nå snart selge vår Toyota auris hybrid pga overgang til Elbil (Lexus ux 300) Bilen vi skal selge har nybilgaranti til nå i starten av september. Forleden dag fikk jeg vite at det var lurt å ta en nybilgarantitest hos naf. Dette for å evt avdekke mangler som garanti dekket. Nå viste det seg at alle naf teststasjoner var fullbooket i lang tid, noe som medfører at vi ikke får gjort dette innen første reg. dato på bilen. Kjipt... Bilen har fulgt alle servicer på toyota merkeverksted, og har Toyota autocare "forsikring/vedlikeholdsgaranti". Anbefaler du at vi tar en naftest på bilen uansett iht salg, eller vil det være ok med toyota sin vedlikeholdsgaranti/servicehistorikk. Dette er selvsagt noe som er opp til kjøper å ta stilling til om hva de vil mene noe om. Tar ellers i mot gode tips som vi bør ta stilling til ved bilsalget.

Mvh Bjarne

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2021-08-26 10:15:10 +0200

En garanti utløpstest tar man jo som regel fordi man som eier føler seg litt tryggere og en slik test kan jo noen ganger avdekke et problem men langt fra alltid. Hvis du merker noe med bilen så ta heller en tur til Toyota så gir de enten svar om at nei her er alt i orden så tut og kjør eller de sier at jo vi tar den på oss nå før garantien utløper. Toyota vet hvordan de behandler sine kunder og er jo ikke for ingenting at de sammen med Lexus har abonnement på førsteplassen her. Ellers er det stort sett å vøre så ærlig det går når man selger bil og drar frem det positive men ikke overdriver med ting man ikke kan stå for da blir det lett gnissninger. Ta gjerne med at du kjørte på en handlekurv på en parkeringsplass men at sakden ble utbedret og er usynlig. Har du rullet rundt 2 ganger på taket og bilen er rettet opp så er det ihvertfall noe neste eier skal og bør vite om ellers blir det nok telefon fra enadvokat om at større skader skal opplyses om. Detaljer om ubetydeligheter er ikke relevant med at du fks i 2019 flekket over 2 steinsprut på panseret og i 2018 fikk du en liten ripe på plast støtfanger bak. Du tar med det som kan være av betydning men unngå for mye detaljer. Mest trenger du å fortelle om at fks servicer og tilbakekallinger er fulgt opp og at bilen har fungert bra så lenge du har eid den uten noe større problem enn å følge servicer. Regn med at pruting blir en aktuell problem stilling så du må tenke deg et minimum og holde fast ved det og man får som regel solgt.

Hilsen Mr Car Wizard

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-08-26 22:45:01 +0200

Kloke ord fra Kamerat Wizard, med en Toyota hadde jeg ikke vært i tvil her, Toyotas verksteder ruller ut rød løper for kundene og gjør en forbilledlig jobb ifht garanti og kundepleie. Når det er sagt, med unntak av Lexus og Toyota ville jeg nok hatt litt mer betenkeligheter, da ville jeg nok heller støttet meg på en sjekk i regi av en uavhengig tredjepart - rett og slett fordi ingen andre er verken over eller ved siden av Toyota når det gjelder dette med å ta vare på kundene.

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger