0

Audi A4-allroad 2018

spurt 2021-12-15 11:55:27 +0200

anonym bruker

Anonym

Hei,

Har funnet en bil som jeg er i ferd med å by på. Audi A4-allroad 2.0 TDI, 190hk, quattro, automat. Denne har kjørt i underkant av 70.000km. Pris ca 400.000kr. Privat selger. Alle servicer er fulgt, og bilen ser godt vedlikeholdt ut. Den har utvidet garanti til midten av 2023/100.000km. (Nylig utført stor service)

Den er godt utstyrt med for eks. fjernstyrt webasto, svarte skinn/alcantara sportsseter, audi drive select, ryggekamera, park sensor, virtual cockpit, adaptive cruise control, 7-trinns S-Tronic, led-matrix hovedlykter, 3 soner automatisk klimaanlegg, mf-sportsratt i skinn, Audi MMI navi plus, el-bakluke, setevarmer foran/bak, DAB+ osv osv...

Denne type bil passer godt til vårt bruk. Synes også den ser bra ut,

Men har du noen gode argument for at jeg ikke bør kjøpe denne bilen? Eller generelt en A4-allroad? Hva bør jeg være ekstra oppmerksom på? Noe kjente feil/svakheter eller mangler på disse bilene? Hvordan er 7-trinns s-tronic kassen? Har forresten lest litt av hvert angående quattro, har denne quattro ultra eller torsen?

Til slutt... kan du si noe om hva man kan forvente i tap på ca 3 år? med godt vedlikehold og ca 30.000km ekstra kjørt?

Skal få utført en NAF-kontroll test før jeg evt bestemmer meg.

På forhånd, takk for svar!

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

3 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2021-12-15 14:30:38 +0200

Vil anbefale deg å se videoen i linken under: https://www.tv2.no/v2/1707005/

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-12-15 15:44:50 +0200

Takk for link! Gjelder alt som ble snakket om der også på nyere modeller? Tar jeg en stor risiko ved å kjøpe en bil som nesten har gått 70.000km og må forvente store verkstedkostnader i nærmeste fremtid?

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-12-15 17:18:01 +0200

først og fremst, du kan lese deg opp på kjente feil og rill og rall til du går i spinn, du har så alikevel ikke en snøballs sjanse et varmt sted til å "sjekke" en bil på en tilfredstillende måte der ute på tunet hos selger! Som du er inne på, med en såvidt dyr bil er det en ting som gjelder: NAF-test, 60-punkters eller komplett, FØR - FØR - FØR du så mye som TENKER på å undertegne kjøpekontrakten! Nei, NAF finner heller ikke alle skjulte feil og mangler, men vi snakker om en gjennomprøvd prosedyre, utført av mekanikere som har lang erfaring i nettopp dette, i en verkstedshall. Du får garantert et bedre bilde av bilens faktiske tilstand, og som vi vet, det er så uendelig mye enklere å avtale utbedring av feil og mangler FØR kjøpekontrakten er underskrevet, enn ETTER, eventuelt prisavslag. Og er det for galt, ja da går du bare videre, det er ikke rasjonering på gode bruktbiler i markedet, selv om enkelte tenderer til å tro det når man ser alle panikk-kjøpene som blir gjort der ute, spesielt i jula og før sommerferien!

Nei, det burde ikke være spesielt store problemer med en bil som knapt nok er brukt, 70.000 er ikke rare greiene, men jeg vurderte selv samme sorten bil en gang i tiden, knapt nok kjørt 40' om jeg ikke husker feil. Rent bortsett fra at prisen "på ruta" var en haug tusenlapper høyere i merkeforhandlerens lokaler enn den var på nett-annonsen, viste det seg ved en enkel kontroll at bilen var blank utenpå og en dass under panseret osv osv, og når jeg fikk bekreftet at det forhandleren frekt og freidig kalte "tilstandsrapport" - forøvrig et dokument som ikke sa mer enn "OK" opp og i mente" - ikke engang var verdt papiret den var skrevet på - bla innbilte seg at man kunne levere en bruktbil til rundt en halv million dengang med to sett utslitte dekk - ropte jeg høyt og tydelig i denne unevenelige Audi-sjappa at dette hadde jeg ikke forventet av en Audi-forhandler!

Poenget? Stol aldri på et blankt ytre! Toskene i nevnte Audi-sjapp var lette å avsløre, de hadde slarva med alt unntatt utvendig vask og polering, da er det lett å ta dem med buksene nede! Men som vi vet, det er de som legger ned uuuuuuuuuuuuutrolig mye tid i å rett og slett lure en stakkars bilkjøper! Vi krøsser fingra for at det ikke er tilfelle med den bilen du ser på!

Mhp verditapet får du en pekepinn om du sjekker tre år eldre bilder enn den du ser på, på finn. Med en fire år gammel bil er en betydelig del av verditapet tatt, men det er ennå fallhøyde, frem til bilen er rundt 8-10 år gammel i avgiftslandet Norge er verditapet tilnærmet konstant om man ser litt stort på det - ref "Kapital" og "Økonomisk Rapport". Så ja, dette er dyr moro, men når det er sagt, dette er jo en bil som ikke vil gå av "moten ... (more)

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger