TV 2 Play
Min konto
0

Volkswagen golf 2015 registerreim/kjede?

spurt 2022-03-25 17:33:24 +0200

anonym bruker

Anonym

Hei! Skal sjå på ein volkswagen golf stasjonsvogn med 1.4 tsi 150hk. Leser at det har vert problem med tsi motorer pga registerkjede, men at det i 2013 var byttet til regreim? Gjelder det kun 2013 eller modeller etter dette? Burde eg styre unna?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2022-03-25 18:00:09 +0200

Etter alle solemerker, på 2015 av sorten liten_TSI skal det tidligere problemet være løst. Og løsningen, den besto i at man gikk fra en motor med kamkjede og en stramme-mekanisme som var omtrent like pålitelig som en politiker før valget, til en tannreim av den sorten som holder ovseleg lenge. Om du vil være sikker, evnt vil vite mer om den bilen det ser ut som om du har en viss interesse for, er det ikke verre enn å spørre eieren fint m kopi av bilens vognkort hhv første side i serviceheftet og legge turen innom en merkeforhandler, evnt ta en telefon til Møller teknisk. Der har man "nøkkelen" til informasjonen i serviceheftet, mhp motortype, ekstrautstyr, i det hele tatt, alt du måtte ønske å vite mer om og litt til. Ellers har Møller lagt seg til en uvane med å bruke "personvernet" for å underlegge verkstedshistorikken militært hemmelighold, men du har iallefall tilgang til serviceheftet i bilen. Uten nøkkelen til hva som skal gjøres er dette omtrent like mye verdt som å pisse i buksa i en mørk dress en kald dag, men det sier iallefall når og hvor bilen har vært innom et verksted, i det minste for oljeskift. Det kritiske for både TSI og TDI er nettopp dette med oljeskift, fortrinnsvis hver 15000 kjørte km, maks 20' ved mye langkjøring, og ALLTID filterskifte. Longlife-service burde vært forbudt ved lov. Men greit nok, bilen ramler ikke fra hverandre om første eier har kjørt etter longlife-programmet...men om DU overtrar roret, bør du gjøre det bedre om du ønsker et langt og problemfritt bilhold. Ellers skal evnt DGS-kasse ha oljeskift hver 60.000 kjørte km, dette er svært viktig å overholde.

Den VIRKELIGE Achilleshælen med alle nyere VAG er rust, rust og atter rust. Nei, det er faktiusk ikke i nærheten av å være "sant" at "fabrikkbestkyttelsen" er "god nok". Den norske vinteren er ennå ikke avskaffet, ei heller saltinga, derfor er NAF-test FØR - FØR - FØR du undertegner kjøpekontrakt helt obligatorisk på denne bilen. Og skulle første eier være en av dem som har kjørt bilen sin til understellsbehanlding og gitt beng i Møllers mer eller mindre intelligente meninger, ja da er det kanhende så alikevel på tide med etterbehandling. I det hele tatt: er bilen grei, løp og kjøp, men når du overtar: et normalt godt regime for service og vedlikehold, jevnlig understellsbehanlding inkludert, er en skikkelig god investering! Ta vare på bilen og den tar vare på deg. Når det gjelder "etterbehandling": annethvert til tredjehvert år, avh av kjøremønster etc.. Det er så enkelt som at godstoffet dels slites der under bilen, dels tørker det inn - også i hulrommene. Dette gjelder naturlig nok også det Møller mener er "godt nok" fra fabrikk...! Uavhengig av dette, om du kaster et eneste blikk under en ny VW, opppdager du at det er kun bunnplata som er "beskyttet" på noe vis. Alt som er montert på den - er i beste fall "beskyttet" med et tynt lag lakk. Rust er en ... (more)

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2022-03-25 20:06:10 +0200

Står mellom ein 2015 modell 1.4 tsi , fullt utstyrt med alt utstyr ein kan tenke seg som er kjørt rundt 111tusen eller ein 2016 modell 1.6 diesel som er kjørt 75tusen, men litt mer standard utstyr.

Veldig usikker på ka eg ska gå for, ska sjå på begge tenkte eg hvertfall

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar