0

Bytte bil , 2015 modell.

spurt 2022-04-06 03:51:41 +0200

anonym bruker

Anonym

Jeg vurderer å selge bilen og lease en elbil. For å få forutsigbarhet på utgifter, og ikke bensinutgifter. Bilen min er Auris hybrid. Har gått 44000 km.. Er det dumt?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2022-04-06 07:48:05 +0200

For å si det sånn, det er ikke ubetinget lurt. De som driver med leasing driver ikke med veldedighet. Tvert om, dels skal alle de kjekke gutane og jentene ha lønn, dels skal de feiende flotte lokalene betales, og ikke minst, eierne krever en ikke ubetydelig avkastning. Om du ser deg i speilet, ser du hvem som betaler for all denne moroa! Legg til at bransjen har en lei tendens til å generere en festlig "sluttregning" når bilen skal leveres, det har vist seg å være en blandet fornøyelse for mange! Når du lease ren bil, vil du mao få alle de vanlige utgiftene med bilen, med et betydelig påslag på toppen som skal dekke de tingene jeg nevner over og litt til. Sånn er det bare, poenget er at du ALDRI må finne på å gå inn i en leasing-kontrakt uten å ha full oversikt over hva moroa fakisk koster deg.

Når du snakker Auris hybrid anno 2015, vil jeg hevde at du vil få et betydelig økt bilbudsjett. Siden jeg er en sånn særing som mener en god bil skal holde lenge, ville jeg uten å nøle beholdt Aurisen, med kun 44.000 km er det bare nye bilen! En Toyota hybrid er svært økonomisk mhp drivstoff, kjørlengden tyder på at du kjører lite. Du skal mao eie elbilen mye lenger enn tre år (normal leasingperiode) bare for å betale ned innstallasjonen av forskriftsmessig hjemmelader! Og har du IKKE mulighet til å innstallere hjemmelader og lade derhjemme, ja da blir elbil dyr moro for deg - uansett! Du sparer IKKE nok til at det "lønner seg" kontra å ta vare på den bilen du har. Heller ikke ifht bompenger, bilen din står jo parkert mesteparten av tiden! Å betale i dyre dommer til et leasing-selskap når du nesten ikke bruker bilen....det ville jeg ikke gjort. En form for bildeling kan være en løsning, men igjen: du har jo en grei og normalt sett pålitelig bil!

Den eneste tingen du bør vurdere - meget seriøst - er å spander en full understellsbehandling på bilen - med løpende etterbehandling si tredjehvert år med din årlige kjørelengde. Om du ikke allerede har gjort dette og opprettholder løpende etterbehandling, er det en av de beste investeringer du kan gjøre for å ta vare på bilen din og holde utgiftene over tid nede. Ellers ligger det i kortene at vanlig service må passes på, der vil du kunne spare noen kroner på å bruke et uavhenig, autorisert verksted, men be advised, med så korte kjørelengder som du opererer med, er det nesten hipp som happ.

Ellers velger man ALLTID gode samarbeidspartnere, du vet, sånne som gjør godt arbe'. Når du finner sånne, da bruker du dem i årene fremover og opparbeider et godt kundeforhold. Det hjelper på alt - og som jeg har skrevet på veggen i garasjen: ta vare på bilen og den tar vare på deg! Lykke til!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger