TV 2 Play
Min konto
0

Driftskosnader

spurt 2023-03-14 18:08:10 +0200

anonym bruker

Anonym

Hvordan er vedlikeholdskostnader på 2014 Cherokee? Er det en pålitelig motor. Hva med andre slite deler som drivknuter og opphengsstag? Priser på reservedeler? Er de unormalt høye? osvosv..... Så med andre ord, er det et kostbart bilhold?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2023-03-14 19:29:51 +0200

Amerikanske biler, litt eldre eller nyere, krever en sann entusiast og gjerne være en over gjennomsnittet dyktig garasjemekaniker. Det kommer godt med både i hverdagen og når du skal bestille deler fra USA.....det har seg jo sånn at det ikke er spesielt vanlige biler på vår side av atlanteren, det gjør mye med både deletilgang og prisnivået. Legg til at dette er biler som veier litt mer enn den typiske europeiske bilen, vekta gjør noe med slitasjen både her og der, uansett hva ivrige amcar-fans måtte hevde. Når det er sagt, Jeep Cherokee er i store trekk en relativt grei bil til amerikansk bil å være, du får komfort på den amerikanske måten, samtidig får du kjøre-egenskaper på den amerikanske måten. Nå er jo så alikevel ikke dette en bil man kjøper for akkurat det, det er først og fremst fremkommelighet som er styrken til denne bilen.

Bor du et sted der snøen bøtter ned og brøyting er et fremmedord, enn si kjører mye på skogsbilveier og tilsvarende, skal du ikke se bort fra at du blir glad i denne bilen. Igjen - du må være en sann entusiast eller være innstilt på å bli det, og det er defintivt ikke noen lettsolgt bil. Det gjør noe med innkjøpsprisen når du er i kjøpers marked, baksiden av medaljen melder seg som ved et trylleslag om du finner ut at dette ikke var noe for deg, og du vil prøve å selge den igjen. Og ja, du får et vesentlig høyere budsjett for service og vedlikehold enn med en gjennomsnittlig, grei europeisk eller japansk bil, her bør du virkelig være klar til å opprettholde et regime for service og vedlikehold som går et hakk over normalen. Herunder vil også jevnlig understellsbehandling være en klar fordel, amerikanske biler ruster som kjeks under norske forhold. Om Jeep blir understellsbehandlet når bilene kommer til Norge, er jeg noe usikker på, men som vi vet, godstoffet tørker inn etter et par år, da er det uansett på tide med etterbehandling.

Nettopp derfor er også rust, rust og atter rust noe av det du skal være på vakt mot her, jeg ville ikke engang tenkt tanken på å undertegne kjøpekontrakt uten NAF-test her. I det hele tatt: sett deg ned og tenk nøye gjennom kjøremønster og behov, dernest skal du tenke nøye gjennom økonomien, det koster å være kar. Sånn er det bare. Her finner du forøvrig en grei oversikt over de mer praktiske sidene ved denne bilen: https://broom.tv2.no/underholdning/br...

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar