0

Audi A6 Allroad 2008 modell med 2.7L 180HK

spurt 2023-06-14 23:23:32 +0200

anonym bruker

Anonym

Jeg tenker å kjøpe en A6 Allroad, men lurer på hvor mye drivstoff de bruker ca, og hvor driftsikre de er.

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2023-06-15 16:42:41 +0200

Oppgitte verdier fra en amerikansk kilde gir 0.48 for langkjøring, 0.81 på bykjøring, 0,6 ved blandet kjøring, men dette er en tung bil med trekk på alle fire hjula hele veien. Om du kjører 50.000+ i året og drivstoffbudsjettet betyr mye for deg, ville jeg lagt til en korreksjonsfaktor, si +20 %, for å være sånn nogenlunde sikker. Det er jo så enkelt som at forbrukt energi har en direkte sammenheng med vekt og hvor mye leamikk man skal fløtte på, videre har kjøremønsteret stor betydning. Når det er sagt, selv med 20 % pluss er forbruket absolutt til å leve med, her som ellers, det er ikke drivstoff som driver kostnadene til værs med en denne bilen. Først og fremst, dette er en komplisert bil på alle vis, og som vi vet, med disse ringene i grillen og forestillingen om at dette er en "premiumbil", får setningen "det koster å være kar" virkelig mening. Legg til at med en 15 år gammel bil kan "alt" gå i støkker, du vet bare ikke når. Om bilen har luftfjæring som går i støkker - det vil den gjøre før eller siden, helst når det ikke passer - er dette alene en kostnad som stiller drivstoff-kostnadene fullstendig i skyggen, likeledes vil hjuloppheng og dekk koste flesk. Om du har en mer "folkelig" bil fra før, vil lommeboka kunne få sjokk og brokk her!

Det vil du også få ifht service, 2 sylindre, en kamaksel, et registerreim ekstra og et motorrom som kan skremme vannet av mang en mekaniker må du regne med vesentlig høyere kostnader til service og løpende vedlikehold. Om bilen er "driftsikker"? Nja, som nybil og vesentlig nyere bruktbil enn 15 år er det en helt grei bil, problemene med kamakslingene som måtte skiftes etter et par hundre tusen give or take er løst. Men dyseproblemer er ikke uvanlig, og er det automatkasse, er heller ikke girkassa problemfri. Nå sier du ikke noe om hvor langt bilen du tenker på å kjøpe er kjørt, men dette er definitivt en bil der du aldri, aldri, aldri bør tenke tanken på å underskrive kjøpekontrakten før du har avtalt en full NAF-test med selger og gjennomført denne. Det gir deg et minimum av trygghet, og selger får dokumentert at opplysningsplikten er forsøkt oppfylt etter beste evne, win-win for begge. Dernest er det vesentlig ryddigere å avtale utbedring av evnt feil og mangler FØR kjøpekontrakten er underskrevet enn ETTER, evnt et passende prisavslag. og er det for galt, ja da går du bare videre, det er ikke rasjonering på gode bruktbiler der ute. Vær også klar over at også Audi ruster....!!!! Altfor mange gir beng i understellsbehandling, gjett hvorfor den gjennomsnittlige vrakbilen i Oslo er såvidt "konfirmant", altså rundt 15 år! I FInnmark kan du legge til 5 år og litt til før den gjennomsnittlige bilen ender som spiker.....det sier sitt om konsekvensen av saltinga, spesielt der inne i Oslo-gryta. Vooops....bilen du tenker på....er 15 år...!

Og nei, et rungende "nei ... (more)

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger