TV 2 Play
Min konto
0

Har lyst på nyeste Golf 8 150 tsi

spurt 2023-06-15 22:21:42 +0200

anonym bruker

Anonym

HAR EN GOLF 7 2014 SOM JEG ER GODT FORNØYD MED, MEN YTRE SETT ER DET SVÆRT LITEN FORSKJELL TIL DAGENS GOLF 8, MEN LURER NOE UNDER SKALLET? NYTT UNDERSTELL, ANNEN AKSELAVSTAND OSV, KAN DU SI HVA SKILLNADEN ER PÅ DET TEKNISKE OMRÅDET,

HELSING ODD KÅRE

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2023-06-16 09:50:42 +0200

Både Golf MK7 og 8 er bygget på samme platformen så er stort sett identiske i understellet foruten noen mm hit og dit. Forandringen er stort sett inni bilen med oppgradering av instrument paneler og infotainment systemer ol. Eller er MK8 freshet opp utvendig med tøffere plast detaljer framme og bak samt litt forandring på lykter osv. Motorene som er valg er også mere effektive og på bensin versonene er det et slags mini hybrid system der reserve kraft fra batteriet kan hentes frem ved behov. Setter du bilene side om side så ser man jo lett at MK8 er en modernere bil men noe kvantesprang i kjøre egenskaper skal man nok ikke forvente da MK7 også var en kapabel bil når den kom på markedet.

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2023-06-16 10:21:38 +0200

updated 2023-06-16 10:22:54 +0200

Om du har en Golf 7 som du er fornøyd med, er det fra mitt ståsted ingen grunn til å bytte til Golf 7.5 eller 8. Ja, det er et annerledes design, men noen liker mora, noen liker dattera, i dette tilfelle er Golf 7 finere å se til.....men igjen....fra mitt ståsted, jeg er den samme konservative fyren som kjørte Moskwitch 412 fra -74 til slutten av 80-tallet og trivdes fortreffelig med det! Greit nok, når vi ser under skallet, er det flere endringer, men det går i store trekk på tekniske finurligheter, der man bla pusher et mer "moderne" interiør med skjermer opp og i mente. Jeg foretrekker "gammeldagse" klokker - viserinstrumenter - fremfor den digitale versjonen når som helst, og nei, jeg vil ikke ha en kjempesvær infotainment-skjerm, jeg har rett og slett ikke behov for det, jeg foretrekker å ha fysiske knapper - slik du antagelig har på rattet på din bil - i tillegg har du et par vribrytere og et kllima-anlegg der du faktisk slipper dilldallet med å gå via en skjerm og undermenyer for å justere temperatur, viftehastighet osv osv...! Ja, den beste settingen for klima-anlegget i bilen din er "auto" på det meste, men av og til er det greit å kunne endre litt, ikke sant? F.ex når du kommer inn en tunnel og som ved et trylleslag får fullt av dugg på rutene, da er det uakseptabelt å måtte dykke inn i en drøss menyer på en skjerm for å endre ting!

Golf 8 leveres også med en meget mild hybrid drivlinje som "standard" på noen varianter over temaet benziner, men at det betyr noe særlig i den store sammenhengen? Nada. Du finner også - som tidligere - flere varianter over temaet - også når det gjelder understell - men det er ingen kjempestore forskjeller. Kanhende ørlige grann mer "miljøvennlig", bla har dieselmotorene nok fått adblue og sånt, men igjen, det betyr lite for de fleste av oss. Jeg tenker at mer kompleksitet = mer som kan gå i støkker. Som før, VW er eksperter på "modellpflege", dvs små endringer som nok kan bety noe for mange kunder, men når forrige modell er så gjennomtenkt, så god som Golf 7, skal det godt gjøres å gjøre det bedre. Ja, det er flere LED-lyskilder, men betyr det egentlig så mye?

For orden skyld - også jeg har Golf. Stasjonsvogn, levert i slutten av 2014. Jeg krøssa av for det meste i lista, unntatt sånn piss som "adaptivt understell", det er flott når bilen er ny, men det er noe dritt over tid, stikkord vedlikehold. Jeg har for vane å eie og kjøre mine biler lenger enn de fleste, typisk har jeg kjørt mine biler til 4-500.000 km uten nevneverdige problemer før de har funnet veien videre til neste lykkelige eier. Såpass forventer jeg av en god bil, også av min kjære Golf. Jeg sørger derfor for å opprettholde et normalt god regime for service og vedlikehold, jevnlig understellsbehandling inkludert - NB NB NB "fabrikkbeskyttelsen" mot rust holder ikke mål ... (more)

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar