0

Volkswagen Golf 2003 mod 1,9 tdi diesel

spurt 2023-10-25 21:02:55 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei har en Volkswagen Golf 2003 mod 1,9 tdi diesel. Har problemer med at det nesten ikke er noe akselerasjon/motorkraft når jeg trykker på gassen helt fra jeg begynner i 1gir til jeg er i 5gir. Har ikke fått opp noen lamper i dashbordet. Hva kan problemet være?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2023-10-27 20:03:34 +0100

Nja, om du ikke registerer andre symptomer, som f.ex en hale av hvit røyk etter bilen, en motorlyd som leder tankene hen til en kommende katastrofe eller noe annet festlig, ville jeg gjettet på et fis tett dieselfilter. Lenge siden du har skifta...? Det er det billigste. Er vi litt mer pessimistiske, kan det være et turboproblem, og nei, det er slett ikke alle problemer som gir varsellamper, snakker vi 1,9 TDI / 90 hk er det en relativt enkel turbo der "alt" kan skje. "Nesten ikke noe motorkraft" mer enn antyder at motoren går i nødprogram nærmest umiddelbart, om turboen er sehr kaputt gewesen sein, ja da er dette typisk. Et uavhengig, autorisert verksted vil kunne skaffe deg en bytteturbo og gjøre jobben til si halve prisen av et merkeverksted. Ja, det er også mulig å montere ut og overhale den turboen som står i bilen, da må den som regel sendes avsted, det kan bli rimeligere, men det tar tid - mye tid.

Prisleie? si 30.000 minimum, det er en del jobb dette her. og selv en bytteturbo koster lett 15.000. Men er bilen ellers i god stand og uten kritisk rust, ja da har du bil i mange år til for en billig penge, det er slik man må tenke når bruksverdien er større enn salgsverdien.

En ting du skal ha i bakhodet med en TDI: vær nøye med å skifte motorolje og oljefilter. Du bør som antydet over også være nøye med å skifte dieselfilter til fastsatte intervaller. Nå sier du ingen ting om hvor langt bilen din er kjørt, men typisk skal en 1,9 TDI lett kunne kjøres både 4 og 500.000 km uten nevneverdige problemer. At turboen likevel kan si takk for seg innimellom, si etter 250-300.000 km, det er vår gode venn MacMurphy som er med oss hvor vi går. Begynn med å tenk etter når du skiftet dieselfitler sist, dernest tar du kontakt med et verksted og ber om et kvalifisert råd ifht turboen. Ja, det kan være andre feil også, men disse to er de vanligste i rekka liksom. Lykke til!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger