Det store Aston Martin-comebacket startet med DB7 som er den mest suksessrike Aston Martin til nå. Ford var kommet inn som eier og brukte samvirket til Jaguar for alt det var verdt. DB7 har mye Jaguar-teknikk under skallet og er bygget på en modifisert versjon av plattformen til XJS.
Ikke verdens mest moderne konstruksjon, men Aston Martin-ingeniørene gjorde maksimalt ut av utgangspunktet. DB7 bærer preg av solid håndverk, ispedd noen engelske særegenheter.
To versjoner: coupe og kabriolet. Sistnevnte debuterte på bilutstillingen i Detroit i 1996. I starten var motoralternativet en 3,2-liters sekser med 340 hester. I 1999 ble det virkelig fart i sakene med en 6-liters V12 på 420 hk.
Få matcher Aston Martin på image og status
Nydelig design
Føles nå eldre enn alderen skulle tilsi
Bærer litt preg av små utviklingsbudsjetter
Kjøp en så ny bil som mulig, selv om du må velge en med høyere kilometerstand. Har du økonomien på plass, er en bil med V12-motor å anbefale!
Å kjøpe Aston Martin blir aldri feil, men de første årsmodellene med 3,2-liters motor er kanskje de minst kurante. Bærer bilen preg av dårlig veldikehold og manglende servicehistorikk, kan det være lurt å lete videre!