Koreanske Picanto er bare 3,5 meter lang og 1,6 meter bred, og dermed egnet til å sno seg i tett bytrafikk og trange parkeringshus. Den kom i 2004 og ble ansiktsløftet i 2007, bygger på en forkortet plattform fra konsernkompis Hyundai Getz, og er nær beslektet med den nye Hyundai i10. Picanto har fire store sidedører og forbløffende god sitteplass, mens bagasjerommet på 127 liter ikke er mye å skryte av. Designen er på samme tid funksjonell og munter, og veiegenskapene smiler også. Bensinmotorer på 1,0 og 1,1 liter får tilstrekkelig fart på 860 kilo bil, og 1-liters diesel bruker bare 0,42 liter på mila. Så små biler selger svakt i Norge, synd egentlig.
Plassutnyttelse
Snerten bybil
Ikke ESP (antiskrens)
Snaut bagasjerom
Du først og fremst kjører i byen.
Du er opptatt av status.
Folk som hverken trenger mye plass eller særlig status-faktor.