Finn biler og biltester

Porsche 911

Porsche 911

Designmessig litt tilbake til røttene med runde, karakteristiske frontlykter, noe som ble svært godt mottatt. 997-generasjonen av Porsche 911 er langt på vei en facelift av forgjengeren, men det er også mye nytt. Under en tredjedel av delene er med fra forgjengeren. Interiøret fikk også et litt sterkere retro-preg, samtidig som materialkvalitet og finish ble hevet noen ekstra hakk.
Coupe og cabriolet fortsatte. I tillegg gjorde targa-utgaven comeback, nå med glasstak. Dette kan åpnes i alle hastigheter og kan skyves inntil en meter bakover. Vekten øker med 60 kilo, og det gjør at denne utgaven er litt tregere enn de andre.
Porsche har lansert stadig flere utgaver av denne 911-generasjonen og det har vært med å bidra til rekordhøyt salg. Det tok bare så vidt over tre år fra introduksjonen og til 100 000 eksemplarer var passert.
Det starter med 911 Carrera som har 3,6-liter og 325 hk. Den gjør 0 til 100 km/t på 4,8 sekunder. Så ender det med superheftige 911 GT2 som henter ut 530 hk og gjør 0 til 100 km/t på 3,6 sekunder. Puh!

+ Pluss

Mange endringer under skallet
Klassisk, tidløs – og moderne.

- Minus

Klarer vi å finne noen andre minuspunkter? Nei!
Altfor dyr for de fleste. Dessverre.

Sjekk også

Aston Martin DB9 / DBS (2009-2009)

DB9 er Aston Martins største bil, iallfall inntil firedørs sedanen Rapide kommer i produksjon. DB9 debuterte i 2003, og holder merkets typiske tradisjoner i ..

BMW 6-Serie (2009-2009)

Andre generasjon 6-serie coupé har frisket opp gatebildet siden 2003, mens cabrioleten dukket opp året etter. Begge har plass til to store foran og små bak, ..

Audi R8 (2009-2009)

Skal det være, så skal det være: R8 henter plattform og mye av teknikken fra den Audi-eide italienske superbilen Lamborghini Gallardo. R8 hadde ”bare” 4,2 li..

Siste nytt om Porsche