Etter tre generasjoner med motoren bak, skjedde det en liten revolusjon da denne Caravellen ble lansert i 1991. Her var motoren plassert foran, med trekk på forhjulene. Dessuten kan du også få den med firehjulstrekk.
Komforten ble radikalt forbedret i forhold til forgjengeren. Fortsatt betydelig varebilfaktor, men i de mest påkostede Caravelle-utgavene er dette godt kamuflert. Du må imidlertid ikke forvente deg full personbilkomfort. På dette området blir bilen avslørt både av fjæring/demping og støynivå.
Caravelle finnes i et utall variasjoner. Felles for dem er svært god innvendig plass. Bilen er elsket av storfamilier som ikke bare har behov for å ha med mange store og små personer, men også trenger plass til bagasje. Med lengde på rundt 4,75 m er den ikke så stor at det blir et problem i bygater og trange parkeringshus. De kantete og funksjonelle linjene gir optimal plassutnyttelse.
VW tilbød en rekke motoralternativer. Veldig mange gikk for diesel. Dette kler bilen godt, særlig hvis du laster opp med folk og bagasje. Det finnes i det hele tatt veldig mange utgaver av Caravelle. Leter du litt rundt, bør du finne den som passer deg og dine behov best!
Mye å velge mellom, både av karosseriutgaver og motorer
Utrolig mye plass
Basisinteriører med mye hardplast
Ikke regn med personbilkomfort
Vi mener en velholdt og godt utstyrt åtteseter Caravelle av siste årsmodell, med dieselmotor og Syncro firehjulstrekksystem, er et godt valg. Har du ikke bruk for alle setene, er en femseter kombi et glimrende alternativ. Da får du et hav av bagasjeplass.
VR6-modellen med 2,8-liters bensinmotor. Den er en tvilsom affære…