Med denne generasjonen kan vi på mange måter si at A4 ble ”voksen”. Fra
å være en av de minste og trangeste bilene i klassen, la den på seg
mange nok centimetre og litere til å bli en fullverdig familiebil.
Designet ble også vesentlig mer moderne enn på forgjengeren. Elegante og
aggressive linjer lokket mange nye kjøpere til A4.
Kjøreegenskapene ble også vesentlig hvassere. Ikke helt på BMW-nivå, men
en konkurrent som Mercedes C-klasse måtte seg seg solid frakjørt.
I kjent stil fra VW-konsernet rullet man ut en rekke utgaver, med mye å
velge mellom både av motorer og utstyrt. Mest vanlig motorisering er
2-liters diesel, en motor som kler bilen godt. Mange kjøpere tok seg
også råd til mye utstyr. Kostbart da bilen var ny – til glede for
bruktkjøperne nå.
Stasjonsvogna heter Avant på Audi-språket og er den mest attraktive
bilen på bruktmarkedet. En super bil for familier som ikke har det
største plassbehovet. Komforten er høy, interiørkvaliteten i toppklasse
og en detalj som meget god støydemping er med på å gjøre den til en
veldig bra langtursbil.
Romslig, pen og velkjørende. Gir en dose status. Mulighet for firehjulstrekk
Gir deg ikke mest bil for pengene
En godt utstyrt Avant (stasjonsvogn)
Dårlig utstyrt firedørs bil i kjip farge,
De som ville ha litt finere bil enn naboens VW Passat. Mange ble også registrert som firmabiler.