Der første generasjon bærer litt preg av å være utviklet på beskjedne budsjetter, skjønte Honda at det var all grunn til å satse mer på generasjon to av CR-V. Dette er på alle måter en mer påkostet bil.
Det er store forbedringer på komfort, kvalitetsfølelse og kjøreegenskaper. Bensinmotoren på 2 liter går stille og kultivert. Bilen er også blitt litt større. Interiøret er et solid skritt opp, men har fortsatt litt i overkant plastfølelse. Greit nok i forhold til de japanske konkurrentene i klassen, men langt fra Audi/Volvo-nivå. Fortsatt er firehjulstrekksystemet ganske enkelt, men det duger for de flestes bruk. Diesel ble introdusert i 2005, en sterk, stillegående og nøysom 2,2-liter.
Mange praktiske løsninger i interiøret. Blant annet er baksetet delt og kan skyves i lengderetningen. Også mange rom og oppbevaringssteder rundt omkring.
God plass og mange fleksible løsninger
Meget bra allround-egenskaper
Ikke bilen hvis du er ute etter seriøse terrengegenskaper
Litt billig-følelse i interiøret
Vårt valg er 150 hk bensin med Executive-pakke, navigasjon og skinninteriør. Hvis du ikke liker å gire, velger du en bil med automatgir.
LS med ulakkerte støtfangere og lite utstyr. Da er CR-V en ganske spartansk bil.
Den urnorske tobarnsfamilien med hytte på fjellet - og gjerne ikke altfor stor hund.