0

Duvende følelse , små risting i ratt.

spurt 2023-09-10 07:21:19 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei har en gml crv som jeg er glad i , bortsett fra forbruk og sideåpning av bakluke er det en snill bil, og selvfølgelig betyr det orginale campingbordet enormt mye ( Som å ha slips på når Harald taler til nasjonen) Limoen har fått småvibrering i rattet, og det føles som jeg kjører på små, små humper i setet, vel er jeg klar over at mye veidekke er av dårlig og tvilsom kvalitet, men så galt er det vel ikke. Jeg ser på venstre fordekk at det slites skjevt. Så firehjulskontroll skal bestilles og to nye sommerdekk står på lista. Tror ting blir bedre med litt riktige innstillinger. Men nå til hovedspørsmål: Kan den duvefølelsen de småhumpene i setet rett og slett skyldes at mine støtdempere forran er i ferd med å gå i stykker? Når jeg dytter på de er de faste. Takker for svar og vil bare si at å kjøre en rustfri 2002 modell med automat og orginalt campingbord er veldig gjevt når den har gått 131000. Det man bruker på bensin sparer en ved å slippe vinduskonvolutter fra et finansselskap hver mnd. Mvh

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2023-09-10 15:49:50 +0100

Om du aldri har skiftet støtdempere før, er det helt klart en god ide å bestille tid til en støtdempertest samtidig som du får sjekka opp hjulstillingen etc.. Du bør også ha i bakhodet at støtdempere er en av de tingene du ikke skal spare penger på, velg almminnelig GODE støtdempere, gjerne gassdempere, det lønner seg på alle vis. Ellers trmapeklapp for at du har forstått noe vesentlig: å eie og ta vare på den bilen man har gjennom lang tid er en veldig god ting for bilbudsjettet, som du er inne på, det er IKKE deg som tjener på å bytte bil ofte, det er bilbransjen og finanseringselskapene!

En ting: Når bilen din har kommet opp i såpass moden alder og fremdeles er rustfri, ville jeg ikke nølt med å spandere en full understellsbehandling med påfølgende jevnlig etterbehandling om det ikke allerede er en del av ditt vanlige service- og vedlikeholdsregime. Det som tar rotta på en ellers god bil, er antall år på veien og den derre greia med rust, rust og atter rust. Alt annet på en bil er liksom som å bytte legoklosser, men om du får kritisk rust, ja da er det snipp, snapp snute! Velg en aktør som gjør godt arbe', en som er medlem av norsk antirustforening er som regel en god ting. Det dreier seg bla om å demontere alle deksler etc under bilen, gjøre grundig rent og tørke opp understellet før man påfører "godstoffet", sørge for å ta for seg alle hulrom og så videre, derved tar ting TID - typisk to-tre dager, pris rundt si 5-6000 og oppover. Er det for billig og jobben kun tar "en dag", ja da velger du noen andre! Lykke til videre med en feiende flott bil som du nok kan ha glede av i mange år ennå!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger