Google er din beste venn, der finner du malende beskrivelser i søkk og kav om mangt og meget, og ikke minst, BMW sine dieselmotorer. Det dreier seg om noe så kritisk som kamkjedet, og for riktig å gjøre det festlig er det ganske så omfattende å skifte kamkjede på disse motorene! Den motoren du nevner, er 2 liter dieselmotoren, og problemet var knyttet til de tidlige utgavene. Etterhvert retter man naturlig nok opp dette, men som vi vet, evig eies kun et dårlig rykte. Og ja, disse motorene er "stay away" i aller høyeste grad, du bør gå for nyere versjoner eller benzinere om du skal ha en BMW med firer. Jo nyere jo bedre, ellers må du søke spesifikt for X1, X3 evnt 3-serie for å finne hvilke årsmodeller hhv motorkoder som kan gi mer spenning enn du setter pris på. Ellers tenker jeg at BMW med over 10 år på veien er risikosport uansett, antall år på veien er helt patento for å ta rotta på en ellers god bil, spesielt om det er en bil som har litt for mange eiere under veis. Det er rett og slett biler man ikke kjøper uten NAF-test FØR man undertegner kjøpekontrakten!