Citroën C5 Citroën har en rik og mangeartet historie, preget av nyskapende og spennende modeller. C5 er ikke en av dem. Dette er en av de mest ordinære bilene som har kommet fra Frankrike. I frykt for å skremme bort kunder, gikk Citroën for trygge og forutsigbare løsninger. Det gjelder alt fra design, til interiør, motorer og praktiske løsninger. Det eneste særpreget som er igjen, er det hydrauliske fjæringssystemet. Det er til gjengjeld svært avansert. C5 har først og fremst styrken sin i plass og komfort. Særlig stasjonsvogna er diger. Dette er en av de få bilene som faktisk har plass til tre store barneseter ved siden av hverandre i baksetet. Og bagasjerommet svelger unna det meste. Solid verditap og det ble enda verre da nye - og her snakker vi virkelig nye - C5 kom. Vanlige feil og problemer På biler med 1,8-liters bensinmotor kan det forekomme oljeforbruk, dette er en dyr og omfattende reparasjon. På stasjonsvogner er ledningsnettet til den elektriske åpningen av bakluka en vanlig feil. Her har det nå kommet et reparasjonssett som gjør det enklere og billigere for deg å fikse dette. Ellers er det også vanlig at bremseskivene bak må byttes på grunn av rust. + Pluss Svært avansert understellPlass, særlig i stasjonsvogna - Minus VerditapIntetsigende design - både inni og utenpå Beste kjøp En diesel stasjonsvogn (før faceliften i 2005) er det beste kjøpet. Har får du enormt med plass for en grei penge, om du kan leve med det litt gammelmodige utseendet. Styr unna Første årgangene med 1,8 bensin og som 4-dørs sedan. Kjøpt ny av De som trengte mye plass for en hyggelig pris. Ofte med en Citroën som skulle byttes inn.
+ Pluss Svært avansert understellPlass, særlig i stasjonsvogna - Minus VerditapIntetsigende design - både inni og utenpå Beste kjøp En diesel stasjonsvogn (før faceliften i 2005) er det beste kjøpet. Har får du enormt med plass for en grei penge, om du kan leve med det litt gammelmodige utseendet. Styr unna Første årgangene med 1,8 bensin og som 4-dørs sedan. Kjøpt ny av De som trengte mye plass for en hyggelig pris. Ofte med en Citroën som skulle byttes inn.
Fakta - Citroën C5 (velg år og variant) Velg variant Pris Hestekrefter: Aks. 0-100 (sek): Maks hastighet (km/t): Girtype Dreiemoment: Drivstoff: Forbruk / Utslipp Forbruk by (liter/mil): Forbruk land (liter/mil): Forbruk blandet (1.18 liter/mil): CO2-utslipp (g/km): Avgasskrav: Mål Lengde: Høyde: Bredde: Hengervekt m/brems (kg): Nyttelast maks (kg): Totalvekt: Garanti / Service Nybilgaranti (år): Nybilgaranti (km): Garanti rust (år): Bagasjerom Volum normal (liter): Volum maks (liter):
Renault Laguna (2001-2007) Etter suksessen med Laguna I ble denne bilen en salgsmessig nedtur. Renault valgte å gjøre stasjonsvogna adskillig mindre, og snakket mer om livsstilsbil og ..
Peugeot 406 (1996-2004) En av de store folkebilene fra midten av 90-tallet og utover, og en modell som virkelig skaffet de norske Peugeot-forhandlerne mange kunder. Stasjonsvogna tr..
Skoda Octavia (1997-2004) Dette er bilen som for alvor endret Skoda-imaget, og som fikk folk som aldri ville vurdert en Skoda til å tenke nytt. Octavia er basert på plattformen til Go..