Citroën har en rik og mangeartet historie, preget av nyskapende og spennende modeller. C5 er ikke en av dem. Dette er en av de mest ordinære bilene som har kommet fra Frankrike. I frykt for å skremme bort kunder, gikk Citroën for trygge og forutsigbare løsninger. Det gjelder alt fra design, til interiør, motorer og praktiske løsninger. Det eneste særpreget som er igjen, er det hydrauliske fjæringssystemet. Det er til gjengjeld svært avansert.
C5 har først og fremst styrken sin i plass og komfort. Særlig stasjonsvogna er diger. Dette er en av de få bilene som faktisk har plass til tre store barneseter ved siden av hverandre i baksetet. Og bagasjerommet svelger unna det meste. Solid verditap og det ble enda verre da nye - og her snakker vi virkelig nye - C5 kom.
Svært avansert understell
Plass, særlig i stasjonsvogna
Verditap
Intetsigende design - både inni og utenpå
En diesel stasjonsvogn (før faceliften i 2005) er det beste kjøpet. Har får du enormt med plass for en grei penge, om du kan leve med det litt gammelmodige utseendet.
Første årgangene med 1,8 bensin og som 4-dørs sedan.
De som trengte mye plass for en hyggelig pris. Ofte med en Citroën som skulle byttes inn.