Suksessen med H1 gjorde at Hummer-familien doblet seg i antall i 2003. Da ble nemlig H2 lansert, til høyst blandet mottagelse. Dette er en bil det er vanskelig å være likegyldig til. Mange elsker det røffe og aggressive designet, mens andre synes den er tvers gjennom vulgær. Mange har også kritisert GM for å ta en i overkant stor snarvei med denne modellen. Under det primitive skallet er dette nemlig lite annet enn en re-designet Chevrolet Tahoe. H2 er ikke i nærheten av de ekstreme egenskapene til opphavet H1.
Derimot går det faktisk godt an å leve med den i daglig bruk. Med sine 5,1 m er dette blant de største SUV-ene på markedet. Du sitter høyt og føler deg som en småkonge bak rattet. Komforten er også god – samtidig som dette er en habil bil i terrenget. Men som sagt: Ikke tro at den klarer i nærheten av det H1 gjør.
Her hjemme er bare et fåtall personbilregistrert. De fleste går som lastebil eller varebil. Men det blir billigere å sette inn bakseter for hvert år som går. Verdt å tenke på hvis du er ute etter en familiebil godt utenom det vanlige.
Velprøvd og ganske ukomplisert teknikk
Unik image
Tung og tørst
Unik image
Biler registrert som varebil under 3500 kg på grønne skilter.
Biler med ettermontert kompressor. Dette tåler ikke girkassa og du er nærmest garantert havari! Lette lastebiler som er registrert etter 01.01. 2005 er pålagt å ha hastighetsbegrenser med toppfart på 85 km/t (biler registrert på unntaksbestemmelse § 1-15 er unntatt dette, så sjekk i vognkort).
Machomenn som heiser sørstatsflagget 4. juli.