Land Rover Discovery Endelig ble Discovery helt ny, og tredje generasjon er en revolusjon i forhold til de to foregående. Her var Land Rover-fabrikken inne i en god periode. Eierselskapet Ford åpnet lommeboka og stilte med romslige utviklingsbudsjetter. Og Land Rover-ingeniørene kvitterte med å utvikle en bil som var deres klart beste så langt. Designerne fikk frie tøyler, men endte likevel på en løsning som tar med seg mye av hovedtrekkene fra de to første Discoveryene. Her er det imidlertid formspråket sterkt forenklet og effektene strippet ned. Det er digert og firkantet og så definitivt med høy machofaktor. Interiøret flyttet grenser da det kom. Her er det god plass til sju voksne og veldig smarte seteløsninger. Alle baksetene kan felles ned i gulvet. Da har du et gedigent varerom med flatt gulv. Materialkvaliteten i interiøret ble også veldig mye bedre. Helt nytt motorprogram fra starten, hvorav 2,7-liters diesel er den klart meste interessante. Den oppfører seg kultivert og støysvakt, men sliter med den tunge bilen. Vekten merkes også godt på kjøreegenskapene. Discovery er alt annet enn lettbeint og må se seg slått av mange konkurrenter på dette området. Land Rover utviklet et helt nytt 4x4-system kalt Terrain Response. Her stiller du bare inn hva slags underlag du skal kjøre på, og så ordner teknikken resten. Meget avansert – og med høy bruksverdi. Du skal være usedvanlig dreven på terrengkjøring før du gjør jobben bedre enn dette systemet klarer! + Pluss En av klassens tøffesteFullblods offroader og flerbruksbil - i ett! - Minus En del hard og billig plast i interiøret.Tung og diger Kjøpt ny av De som synes Range Rover blir for snobbete. Og de som faktisk trenger både 4x4-egenskapene og all plassen.
+ Pluss En av klassens tøffesteFullblods offroader og flerbruksbil - i ett! - Minus En del hard og billig plast i interiøret.Tung og diger Kjøpt ny av De som synes Range Rover blir for snobbete. Og de som faktisk trenger både 4x4-egenskapene og all plassen.
Fakta - Land Rover Discovery (velg år og variant) Velg variant Pris Hestekrefter: Aks. 0-100 (sek): Maks hastighet (km/t): Girtype Dreiemoment: Drivstoff: Forbruk / Utslipp Forbruk by (liter/mil): Forbruk land (liter/mil): Forbruk blandet (1.18 liter/mil): CO2-utslipp (g/km): Avgasskrav: Mål Lengde: Høyde: Bredde: Hengervekt m/brems (kg): Nyttelast maks (kg): Totalvekt: Garanti / Service Nybilgaranti (år): Nybilgaranti (km): Garanti rust (år): Bagasjerom Volum normal (liter): Volum maks (liter):
BMW X5 (1999-2006) Sportsbil og SUV i ett? Det manglet ikke på ambisjonene da BMW lanserte sin første SUV. De gjør sjelden ting halvveis i München, og selv om denne er produser..
Toyota Land Cruiser (2003-2003) Land Cruiser er en av bilverdenens sterkeste merkevarer. Dette er bilen du ser på reportasjer fra FN-aksjoner i de mest ugjestmilde strøk. Holdbarheten, drif..
Porsche Cayenne (2002-2002) SUV fra Porsche? Puristene grøsset, men kjøperne stilte seg i kø! Porsche gikk i kompaniskap med VW om utviklingen, fikk dem til å ta store deler av regninge..