Finn biler og biltester

Mazda 626

Mazda 626

Femte og siste generasjon 626 var på ingen måte noen høydare. Mazda var inne i en tung periode etter mye kostbar moro på tidlig 90-tall. Nå handlet det om å ta minst mulig sjanser og ikke risikere å skremme fra seg noen kunder. Det førte til en bil som heller ikke tiltrakk seg særlig mange kunder ut over de som bare skulle ha et fornuftig framkomstmiddel.
Stasjonsvogna er klart den mest attraktive (hvis det går an å bruke et slikt ord om den). Her er det god bakseteplass og hele 502 liters bagasjerom før du begynner å legge ned setene. Helt grei kjørekomfort, men bilen skjemmes av mye støy. Både fra motor og ikke minst fra dekkene, dette er en velkjent Mazda-svakhet.

Vanlige feil og problemer

benny mener benny quote Bilene har jevnt over veldig god kvalitet. Bremseskiver – særlig bak er en svakhet. Calipterne kan sette seg. Sjekk også forstillingen og bremsene foran. På noen få biler har det vært feil på toppakningen mens andre har hatt høyt oljeforbruk.
Sjekk også for rust. Hjulbuer, nedkant dører, rundt jekkfester og bakkant kanaler.

+ Pluss

Praktisk stasjonsvogn
Kvalitet på kjent Mazda-nivå

- Minus

Trist og billig interiør
En av 90-tallets kjedeligste biler

Kjøpt ny av

Folk som levde et trist liv og som ikke ville at bilvalget skulle sprite opp tilværelsen noe særlig.

Sjekk også

Nissan Primera (1995-2002)

Dette er oppfølgeren til første generasjon Primera, en bil som flyttet grenser for japanske mellomklassemodeller. Generasjon to fulgte samme oppskrift og bød..

Toyota Avensis (1997-2003)

Etter flere generasjoner med Carina, valgte Toyota å skifte navn da de introduserte Avensis i 1996. Bilen var skreddersydd det europeiske markedet. Her hjemm..

Mitsubishi Carisma (1995-2004)

Sjelden har en bil hatt mindre passende navn enn Mitsubishi Carisma. Dette er en av de mest ukarismatiske bilene du kan tenke deg. Carisma ser kjedelig ut, e..

Siste nytt om Mazda