Mitsubishi Pajero Første generasjon Pajero var en stor suksess og også et lite designikon. På denne tiden var japanerne mestere i å begynne helt på nytt med designet hver gang en modell skulle erstattes, men heldigvis holdt Mitsubishi seg i skinnet med Pajero. Her er hovedlinjene bevart, men med et litt mykere og mer moderne preg. Resultatet er en bil som sto seg bra gjennom hele levetiden. Og ikke minst: Den ble en stor suksess! Pajero kom i to hovedutgaver: Lang og kort versjon. Du får den også den med forhøyet tak og den korte versjonen finnes med avtagbar kalesje (men da skal du lete godt). Mest vanlige motorer er 3-liter og 3,5-liter bensin og 2,5-liter og 2,8-liter diesel. Pajero er en ekte offroader, bygget på ramme og med svært kompetente terrengegenskaper. Det er ikke til å legge skjul på at det går ut kjøreegenskapene på vei. Litt primitivt, men absolutt til å leve med. Vanlige feil og problemer Denne Pajeroen begynner å gammel og mange har gått langt. Det seier seg derfor selv at ikke alt er helt strøkent, selv om det er solid redskap. Rust og særlig i hjulbuene er en gjenganger på de eldste bilene. Det kan forekomme noe skraping og lagerlyd fra girkassa også. Defekte topplokk forekommer. Pajero har massevis av smørenipler i forstillingen og bør smøres hver sjette måned. Hvis ikke, kan du risikere å få ”full runde” med forstilling. Bærekuler, endeledd, hjelpesnekke, pitmannarm osv - dette er dyrt. Sjekk for rust i bakre del av ramma og sjekk bremsene. + Pluss Bra kombinasjon av terreng- og veiegenskaperEn skikkelig arbeidshest - Minus Ikke verdens mest moderne dieselmotorerLangt mer primitiv enn nyere SUV-konkurrenter Beste kjøp Stasjonsvogn, 2,8-liter diesel med turbo og intercooler. Det kan jo nevnes at denne motoren også har registerkjede og at du slipper å tenke på registerreim-bytte. Gjerne med automatgir og skinninteriør. Styr unna De mest lurvete eksemplarene med høy kilometer og mye rust.
+ Pluss Bra kombinasjon av terreng- og veiegenskaperEn skikkelig arbeidshest - Minus Ikke verdens mest moderne dieselmotorerLangt mer primitiv enn nyere SUV-konkurrenter Beste kjøp Stasjonsvogn, 2,8-liter diesel med turbo og intercooler. Det kan jo nevnes at denne motoren også har registerkjede og at du slipper å tenke på registerreim-bytte. Gjerne med automatgir og skinninteriør. Styr unna De mest lurvete eksemplarene med høy kilometer og mye rust.
Fakta - Mitsubishi Pajero (velg år og variant) Velg variant Pris Hestekrefter: Aks. 0-100 (sek): Maks hastighet (km/t): Girtype Dreiemoment: Drivstoff: Forbruk / Utslipp Forbruk by (liter/mil): Forbruk land (liter/mil): Forbruk blandet (1.18 liter/mil): CO2-utslipp (g/km): Avgasskrav: Mål Lengde: Høyde: Bredde: Hengervekt m/brems (kg): Nyttelast maks (kg): Totalvekt: Garanti / Service Nybilgaranti (år): Nybilgaranti (km): Garanti rust (år): Bagasjerom Volum normal (liter): Volum maks (liter):
Land Rover Discovery (1989-1999) Land Rover så at det var et marked under Range Rover – og dermed ble Discovery født. En svært primitiv bil de første årene. Små budsjetter gjorde at Land Rov..
Nissan Patrol (1997-2013) Dette er en real sliter! Nissan Patrol har røtter tilbake til 1951 og er en av få japanske biler som har videreført designet sitt gjennom flere generasjoner...