Tredje generasjon Micra er blitt en kjent og kjær liten tass. Bak det sjarmerende designet skjuler det seg en småbil som absolutt er i stand til å ta opp kampen mot de beste europeerne i klassen, selv om den trekker på årene. Lyktene er plassert langt opp på panseret, noe som har gitt bilen karakteristikker som «en mellomting mellom en frosk og en marihøne».
Finnes som både tre- og femdørs kombi - pluss ståltak-cabrioleten Micra C+C. Den er en typisk 2+2, der baksetepassasjerene må klare seg med svært lite plass. Designet er også snodig. Det er ikke mange menn blant de som kjøpte den ny...
Mye å velge mellom på motorfronten. Det starter med en 1-liter som for så vidt duger til bybruk og småkjøring, men det blir mer moro om du velger 1,2- eller 1,4-liter. Den innvendige plassen er naturlig nok begrenset, men det hjelper at baksetet kan skyves i lengderetningen.
Meget bra kvalitet
Sjarmerende småbil
C+C er snål - og upraktisk
Begynner å trekke på årene
Micra med 1,2-liters bensinmotor på 80 hk med Tekna-utstyrspakke.
De to første årsmodellene (2003/2004) fikk du Micra med en 1,0-liters motor på 65 hk. Denne er daff og faktisk mindre miljøvennlig enn Micra med 1,2-liters motor!
En kvinne, gjerne ikke veldig langt fra pensjonistalderen.