Opel er ikke akkurat kjent for de største sprellene, men her tok de en overraskende vri. Signum er noe helt for seg selv. En blanding av kombi, stasjonsvogn og limousin. Bakseteplassen er gedigen, men bagasjerommet er ikke spesielt imponerende.
Bilen er basert på Vectra stasjonsvogn og prismessig lå den ny et sted mellom premium og standard mellomklasse. Opel var såpass ambisiøse at de håpet Signum både skulle appellere til gamle Omega-kjøpere og dessuten skape seg en egen nisje, Dessverre skjønte ikke kjøperne helt poenget (hvis det var noe poeng?). Salget var svakt og annenhåndsverdien har vært enda verre. Derfor kan du få veldig mye bil for penga hvis du våger å tenke utradisjonelt og kjøpe Signum.
Mye å velge mellom på motorsiden, mest kurant er GMs anvendelige 1,9-liter diesel på 120 hk. Interiøret er stort sett plukket rett over fra Vectra og vinner definitivt ingen designpriser. Det er grått og firkantet og gir billigfølelse.
En bil ikke alle andre har
Enorm bakseteplass
En bilklasse vi vel egentlig ikke trenger
... men hva skal du egentlig med et så enormt baksete?
En godt utstyrt bil med 1,9-liters dieselmotor på 120 hk.
Signum med 3,2-liters V6-bensinmotor på 211 hk er sikkert en morsom bil de første to ukene, men noe fornuftig kjøp er det ikke.