Selve «Folkebilen» og et strålende bevis på at det går an å markedsføre seg til et salg som langt, langt overgår det en bilmodell egentlig har potensial til.
Den norske Suzuki-importøren gjorde en kjempejobb med Baleno. Det som i tillegg dro mange kjøpere var kombinasjonen stasjonsvogn og firehjulstrekk, til en hyggelig pris.
Du fikk Baleno også som kombi og sedan (den var trist, den!), men det var stasjonsvogna som tok det aller meste av salget. Plassmessig litt klasseløs. Større enn de fleste stasjonsvognene i Golf-segmentet, men fortsatt et godt hakk under Passat/Mondeo. Overhodet ingen kjøreopplevelse og seter/interiør kunne like gjerne vært fra 1985.
Mange biler på markedet = gunstige priser
Stasjonsvogn og firehjulstrekk
Det skorter på kvalitetsfølelse
En særdeles ordinær bil
Så ny som mulig, og selvfølgelig stasjonsvogn med firehjulstrekk. Over 100 000 kr skal du ikke betale for en Baleno.
Biler med tohjulstrekk, spesielt 3- og 4-dørsutgavene