Etter suksessen med første generasjon A4, løftet Audi lista ytterligere et par hakk. Nye A4 ble litt større, fikk enda litt mer luksusfølelse og fortsatte å bite fra seg på salgsstatistikkene. Designet er klart inspirert av storebror A6 - i såpass stor grad at den ofte ble karakterisert som en ”mini-A6”.
Først ut var sedan, etterfulgt av Avant og etter hvert cabriolet. Sistnevnte blir regnet som en av de peneste cabrioletene noensinne. Også A4 fikk nyte godt av Audis fokus på elegante interiører. Selv de rimeligste modellene føles påkostet - og går du litt oppover på rangstigen, er det få biler i dette segmentet som kan måle seg med A4.
Bagasjerommet er stort (særlig på Avant), men plassen i baksetet er mer begrenset. Igjen veldig mye å velge mellom på motorsiden. Mange valgte quattro i kombinasjon med dieselmotor og Avant - det er da også en bil som holder seg svært godt i pris på bruktmarkedet.
Nydelig cabriolet
Løftet seg enda et hakk fra forgjengeren
Pass på at du kjøper ”riktig” bil, enorme forskjeller i bruktmarkedet.
Fortsatt er plassen noe begrenset
En fin, velholdt og velutstyrt stasjonsvogn med 1,9-liter dieselmotor.
Biler med 2,5 TDI (diesel) V6-motoren – denne motoren er det mye trøbbel med.
Stasjonsvogna var i en periode klisjeen på bilvalget til et ungt og urbant par med to gode inntekter og aktiv livsstil. Selvfølgelig med Skiguard-boks på taket - hele året.