BMW 3-Serie Dette er et lite bilikon! Drømmebil på 80-tallet, oppnåelig for mange utover på 90-tallet, og nå er den i ferd med å bli en klassiker. 3-serien med betegnelsen E30 var langt foran konkurrentene på de fleste områder da den kom. Kompakte utvendige mål, bakhjulstrekk, fokus på morsomme kjøreegenskaper og en kvalitetsfølelse som forsvarte prisen. Dessuten var det veldig mye å velge mellom, både av karosserivarianter og motorer. Hovedankepunktet er at bilen er trang. Er du ute etter familiebil bør du velge stasjonsvogna Touring, til nød 4-dørs sedan. Bakseteplassen er uansett begrenset, men Touring har brukbar plass til bagasje. Men bortsett fra det er det en herlig kjøremaskin, så lenge motoriseringen er riktig. 3-serien fortjener seks sylindre, topputgaven 325i er den klart morsomste. Denne kom også med firehjulstrekk, og da er modellbetegnelsen 325 iX. Kabrioletutgaven slet lenge med dårlig image. Men nå har de mest belastede kjøpegruppene for lengst funnet seg nyere biler og strøkne kabrioleter er på vei opp i pris. Vanlige feil og problemer Dette begynner å bli gamle biler og en del synger nok på siste verset. Sjekk nøye etter rust i for- og bakskjermer, i nedkant av dører og i kanaler. Dette er både dyrt og tidkrevende å reparere. Slitt interiør er også dyrt å reparere, om man velger å gjøre noe med det. BMWs 6-sylindrede motorer er legendariske, og det er også topplokkproblemer med dem. Legg heller litt ekstra penger i innkjøp av bil, istedenfor å fikse og reparere etter hvert. + Pluss En drøm å kjøreKommende klassiker - Minus Vanskelig å finne fine eksemplarerTrang, særlig bak Beste kjøp 320 eller 325 cabriolet, i fin originalstand. Dette blir en klassiker om kort tid! Styr unna Stylete, senkete, ombygde og oppbrukte ungdomsbiler. Det finnes en del av dem… Kjøpt ny av De som ville ha sporty mellomklassebil. Og var villig til å bla opp for det!
+ Pluss En drøm å kjøreKommende klassiker - Minus Vanskelig å finne fine eksemplarerTrang, særlig bak Beste kjøp 320 eller 325 cabriolet, i fin originalstand. Dette blir en klassiker om kort tid! Styr unna Stylete, senkete, ombygde og oppbrukte ungdomsbiler. Det finnes en del av dem… Kjøpt ny av De som ville ha sporty mellomklassebil. Og var villig til å bla opp for det!
Fakta - BMW 3-Serie (velg år og variant) Velg variant Pris Hestekrefter: Aks. 0-100 (sek): Maks hastighet (km/t): Girtype Dreiemoment: Drivstoff: Forbruk / Utslipp Forbruk by (liter/mil): Forbruk land (liter/mil): Forbruk blandet (1.18 liter/mil): CO2-utslipp (g/km): Avgasskrav: Mål Lengde: Høyde: Bredde: Hengervekt m/brems (kg): Nyttelast maks (kg): Totalvekt: Garanti / Service Nybilgaranti (år): Nybilgaranti (km): Garanti rust (år): Bagasjerom Volum normal (liter): Volum maks (liter):
Saab 900/9-3 (1993-2002) Dette er den første Saaben som ble utviklet etter at GM tok over. Bilen er basert på Opel Vectra fra samme tid, noe som ga Saab-ingeniørene adskillige utford..
Audi 100 (1991-1994) 80-tallet ble 90-tallet, og Audi gjøv løs på det nye tiåret med store ambisjoner. Fjerde generasjon 100 viser at dette så visst ikke var bare prat. Her tok A..
Volkswagen Golf (1992-1997) Tredje generasjon Golf vokste seg litt over fire menter lang. Designet var umiskjennelig Golf, men når du ser generasjon tre ved siden av den første Golfen, ..