Citroën C3 De franske bilfabrikkene har gode tradisjoner med småbiler. C3-forgjenger Citroën Saxo er et svært vanlig syn lenger sør i Europa, og C3 har fulgt opp bra. Dette er en av de peneste småbilene på markedet. Citroën tillot seg å gi C3 litt mer særpreg enn de andre modellene sine like over tusenårsskiftet, og det vinner den på. Du får den også i en meget spesiell kabrioletversjon, kalt C3 Pluriel. Denne har en rekke sære løsninger. Stofftaket kjøres bakover, du kan ta av takbøylene og faktisk få den til å se ut som en mini-pickup. Veldig kult i teorien, men i praksis er det ikke like morsomt (særlig ikke når du er ute på tur, det begynner å regne og takbøylene ligger hjemme i garasjen). Interiøret er enkelt og det er ikke uvanlig med tendenser til skrangling etter hvert. Vanlige feil og problemer Enkle og greie biler uten mye avansert mikk-makk som kan gå i stykker. På biler som har gått langt, kan imidlertid topp-pakningen ryke på 1,4-liters bensinmotorene. Ellers kan det forekomme oljelekkasjer fra toppdekselet – uten at dette er veldig alvorlig. Bærekuler og lenkarmer i forstilling er også ting du bør sjekke. På biler med skivebremser bak, er rust på bremseskivene en vanlig feil. + Pluss Pluriel er cab til lite pengerSmåbil med sjarm - Minus Trøtt med minste motoriseringIkke like bra kvalitetsfølelse som de beste i klassen Beste kjøp Her går vi for en C3 Pluriel. Den er liten, morsom, fleksibel og annerledes. Billig er den også. Styr unna XTR-utgaven med «offroad»-pakke. Dette er bare en visuell gimmik, og bilen kan ikke brukes til noe som helst annet enn en normal C3. Kjøpt ny av Frankofile på jakt etter småbil. Pluriel appellerte til de som elsker duppeditter og sære løsninger. Men mange av dem gikk fort lei...
+ Pluss Pluriel er cab til lite pengerSmåbil med sjarm - Minus Trøtt med minste motoriseringIkke like bra kvalitetsfølelse som de beste i klassen Beste kjøp Her går vi for en C3 Pluriel. Den er liten, morsom, fleksibel og annerledes. Billig er den også. Styr unna XTR-utgaven med «offroad»-pakke. Dette er bare en visuell gimmik, og bilen kan ikke brukes til noe som helst annet enn en normal C3. Kjøpt ny av Frankofile på jakt etter småbil. Pluriel appellerte til de som elsker duppeditter og sære løsninger. Men mange av dem gikk fort lei...
Fakta - Citroën C3 (velg år og variant) Velg variant Pris Hestekrefter: Aks. 0-100 (sek): Maks hastighet (km/t): Girtype Dreiemoment: Drivstoff: Forbruk / Utslipp Forbruk by (liter/mil): Forbruk land (liter/mil): Forbruk blandet (1.18 liter/mil): CO2-utslipp (g/km): Avgasskrav: Mål Lengde: Høyde: Bredde: Hengervekt m/brems (kg): Nyttelast maks (kg): Totalvekt: Garanti / Service Nybilgaranti (år): Nybilgaranti (km): Garanti rust (år): Bagasjerom Volum normal (liter): Volum maks (liter):
Renault Clio (2005-2005) Tredje generasjon Clio vokste seg svært nært det som opprinnelig var Golf-klassen, og måler hårfint under fire meter. Ikke lenger noen småbil, altså. Det gje..
Peugeot 206 (1999-2007) Peugeot sto for en av bilverdenens merkeligste valg da de droppet å erstatte supersuksessen 205. Planen var at de gamle 205-kundene heller skulle velge enten..
Hyundai Getz (2002-2008) Hyundais Polo-konkurrent vant ingen designpriser da den ble lansert i 2002, men i forhold til både Atos og Accent var dette et klart framskritt. En moderne s..