Liana etterfulgte Baleno. Og selv om suksessen ikke ble like stor, markerte den seg bra på salgsstatistikkene. En bil litt mellom klasse-stolene: Litt stasjonsvogn og litt SUV, ispedd en liten dose flerbruksbil.
Suzuki slo skikkelig på stortromma med navnevalget. Liana står for Life In A New Age. Det skal litt til å følge opp noe sånt, og Liana er strengt tatt ikke i nærheten.
Derimot er dette en typisk fornuftsbil. Du sitter ganske høyt og har fin oversikt. På de første årsmodellene hadde Suzuki rotet seg bort med en noe spesiell digital instrumentering, men dette ble ryddet opp i etter facelift. Kom både som sedan og femdørs kombi. Sedanen er sjelden og ser så snål ut som bare små japanske sedaner kan gjøre. Noen få eksemplarer har bare forhjulstrekk, de skal du styre unna.
Praktisk – hvis du ikke trenger altfor mye plass
Mini-SUV
Langt fra noen kjøreopplevelse
Suzuki har brukt sparekniven på interiøret
Suzuki Liana Sport SUV er vårt førstevalg.
En samstemt redaksjon er ikke i tvil: Liana 4-dørs sedan. Den har et utseende ikke engang en mor kan like…