Volkswagen Caravelle/Transporter Etter mange suksessrike år med forgjengeren, valgte VW å ta minst mulig sjanser med femte generasjon Transporter/Caravelle. Designmessig er det mer facelift enn ny bil, men under skallet skjedde det mye. Fortsatt er det utrolig mye å velge mellom. Fra en basic og primitiv varebil med to seter, til den svært påkostede Multivan-utgaven som går utenpå mange flerbruksbiler i smarte og eksklusive løsninger. Og innimellom dette: et utall varianter tilpasset både kommersiell og privat bruk. Utgangspunktet er en ganske enkel og robust konstruksjon, det er imponerende hvor mye VW klarer å få ut av dette. Campingbil-versjonen California nøt i en periode godt av norske særregler, hvor campingbiler kom heldig ut i avgiftssystemet. Du må nøye deg med bare fire seter og noen fullverdig bobil er den strengt tatt ikke. Men det duger til helgeturer. Mange er kombi-registrert med fem eller seks seter. Da har du et voldsomt bagasjerom bak skilleveggen, det er for eksempel bare å trille inn sykler og barnevogner. Det er også mange 8-setere på markedet. Multivan-utgaven er et skikkelig Kinderegg. Her kan de separate stolene skyves rundt og også snus mot kjøreretningen. Du kan for eksempel gruppere fire stoler rundt et kjempesmart bord som også kan skyves rundt. De fleste nybilkjøperne valgte dieselmotor og mange tok seg også råd til firehjulstrekk. Hva skal du betale Du får treseters varebiler som ikke har gått veldig langt, med dieselmotor for under 100 000 kr. En 2006-modell Caravelle minibuss med ti seter får du for ca 250 000 kr, men da har den rullet et stykke. For en velholdt 2008-modell med lav kilometerstand og mye utstyr, må du betale ca 350 000 kr for en åtteseters bil. Biler uten klimaanlegg skal trekkes ca 15 000 kr i pris. + Pluss Redningen for de som trenger veldig mye plassÉn bil – utrolig mange varianter - Minus Ujevn kvalitet, særlig i startenDe rimeligste Caravelle-variantene har i overkant varebilfaktor Beste kjøp Caravelle Multivan. Dette er en superpraktisk «flerbruksbil» med fleksible seteløsninger. En slik bil med skinninteriør, firehjulstrekk og kraftig dieselmotor er vel alle storfamiliers drøm? Styr unna Biler med den minste dieselmotoren på 1,9 liter og 85 hk. Biler uten klimaanlegg er tungsolgte den dagen du vil selge.
+ Pluss Redningen for de som trenger veldig mye plassÉn bil – utrolig mange varianter - Minus Ujevn kvalitet, særlig i startenDe rimeligste Caravelle-variantene har i overkant varebilfaktor Beste kjøp Caravelle Multivan. Dette er en superpraktisk «flerbruksbil» med fleksible seteløsninger. En slik bil med skinninteriør, firehjulstrekk og kraftig dieselmotor er vel alle storfamiliers drøm? Styr unna Biler med den minste dieselmotoren på 1,9 liter og 85 hk. Biler uten klimaanlegg er tungsolgte den dagen du vil selge.
Fakta - Volkswagen Caravelle/Transporter (velg år og variant) Velg variant Pris Hestekrefter: Aks. 0-100 (sek): Maks hastighet (km/t): Girtype Dreiemoment: Drivstoff: Forbruk / Utslipp Forbruk by (liter/mil): Forbruk land (liter/mil): Forbruk blandet (1.18 liter/mil): CO2-utslipp (g/km): Avgasskrav: Mål Lengde: Høyde: Bredde: Hengervekt m/brems (kg): Nyttelast maks (kg): Totalvekt: Garanti / Service Nybilgaranti (år): Nybilgaranti (km): Garanti rust (år): Bagasjerom Volum normal (liter): Volum maks (liter):
Toyota Hiace (2006-2006) Mer facelift enn ny bil, men Toyota fant tiden inne til å gjøre en del oppgraderinger på HiAce i 2006. Den fikk ny 117 hesters dieselmotor, en god del forbed..
Citroën C8 (2003-2009) C8 erstattet Evasion - en svært firkantet flerbruksbil bygget av PSA og Fiat i samarbeid og solgt som Citroën, Peugeot, Fiat og Lancia. Den kom på markedet i..
Ford Galaxy (2006-2009) Etter alle problemene med første generasjon Galaxy var det nesten overraskende at Ford valgte å videreføre navnet. Men dette er altså en helt ny bil. Langt p..